feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Create That Light

with 8 comments

Gisteren was het de try-out van de Create That Light workshop van Tom Museeuw, aka Fotofolio, een workshop waar ik al lang naar uitkeek, en die meer dan mijn verwachtingen heeft ingevuld. Dus bij deze Tom go sell that workshop ! Het was cool :D.

En nu ook nog even uitleggen waarom ik het zo cool en geweldig vond.

Tom is de man die gigantisch veel ervaring heeft met het creëren van licht, in den beginne via speedlites, maar daarnaast meer en meer door gebruik te maken van een combinatie van mogelijkheden zoals Sunbounce materiaal (nog nooit zoveel materiaal gezien in mijn leven, maar het werkt wel bangelijk) en verschillende toepassingen op de speedlites (beautydish, octa, …). En op basis van al die verschillende tools creëert Tom het licht dat hij wil en dat de foto net die tikkel extra punch geeft. De ene keer met enkel Sunbounce materiaal, de andere keer met een combinatie van beide…

Wel wat ik zo goed vond aan deze workshop, dat we ‘s ochtends een kort en to the point overzicht kregen van alle mogelijkheden, types materiaal, en dat we ook toelichting kregen hoe de belichting van bepaalde foto’s uit het werk van Fotofolio tot stand zijn gekomen.

Daarna was er tijd voor een hele middag praktijk met een heel ervaren model, namelijk Annelien Hacha. Zo zijn we dus vollen bak begonnen met het opbouwen van een beeld en de lichtcreatie daarrond, door gebruik te maken van de diverse mogelijkheden, hoe het kon getweaked worden enz…

Het is eigenlijk teveel om op te noemen, maar ik had een geweldige dag, in bijzonder tof gezelschap waaronder Pierre Devos, Kurt Pas en ook Serge Van Cauwenbergh (alias The Shadow, hoewel ik hem eerder de Window man zou noemen ;)).

De komende dagen (als ik een beetje extra tijd vind) komen er zeker nog meer beelden online, maar hier een drie-tal om te starten:

Mr Fotofolio himself (een klein beetje wacko als altijd ;))

Fotofolio-1

En hier twee beeldjes die ik heb geprocessed:

Annelien-1

Annelien_Update-1

Bij de twee bovenstaande beelden is enkel gebruik gemaakt van Sunbounce,

More to come, als tijd het toelaat.

Bij deze alleszins een dikke dank je aan allen gisteren aanwezig, het was tof !

Update: na feedback via Twitter een ietwat contrastrijkere z/w omzetting.

Written by fbaert

02/08/2009 at 21:40

Geplaatst in Me, Modellen, Portret, Strobist, Zwart-wit

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Window-man? Ik? Allez nu :-)

    ‘t Was inderdaad een interessante workshop. Ik heb er veel van opgestoken. Ook de verschillende aanwezige lichtaccessoires waren voor mij een uitgelezen kans om uit te proberen.

    Ik ben zelf nog bezig aan een kort blogartikeltje. Mischien vanavond nog of anders zeker morgen.

    Frederik, het was trouwens aangenaam kennismaken in levende lijve :-)

    • Het genoegen was geheel wederzijds. Ik ben trouwens heel benieuwd naar jouw resultaten.

      fbaert

      02/08/2009 at 22:24

  2. [...] was trouwens een aangename kennismaking met de andere deelnemers: Frederik, Pierre en Kurt. En uiteraard mag ik de bevallige assistentes Davinia en Sandra niet vergeten. Mijn [...]

  3. Yep, hier ook niets dan lof over de workshop.
    Het was heel inspirerend om met jullie en Mr. Fotofolio samen te experimenteren en uit je eigen grenzen te breken!

    Mooie beelden Frederik!

    Kurt

    03/08/2009 at 05:33

  4. de laatste foto vind ik de mooiste.

    ysabje

    05/08/2009 at 22:27

  5. man, mooie beelden !!!

    maar hoe krijg jij dit telkens voor elkaar om aan al die workshops mee te doen? Ik kom blijkbaar overal te laat voor die dingen :(

    Gregory

    11/08/2009 at 04:12

  6. De B$W bewerking vind ik heel mooi

    GT-Photography

    15/01/2010 at 15:07

  7. [...] was trouwens een aangename kennismaking met de andere deelnemers: Frederik, Pierre en Kurt. En uiteraard mag ik de bevallige assistentes Davinia en Sandra niet vergeten. Mijn [...]


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

