feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Modellenfotografie voor de complete nitwit

leave a comment »

Wel, je fotografeert graag, je wil verschillende genres proberen: architectuur, landschap, macro, wel dat gaat vrij eenvoudig, genoeg onderwerpen en weinig afhankelijkheden, dan heb je uiteraard nog de familie snaps (continue bezigheid :)),  maar hoe start je als complete nitwit met modellen en portret fotografie. Mij lijkt het niet zo eenvoudig, en net daarom wil ik de uitdaging aangaan. Ik heb er vandaag de dag totaal geen ervaring in, maar ben nu zeer sterk aan het bijlezen over technieken, poses enz… allemaal zaken waar je rekening moet mee houden. Een mens zou er zowaar stress van krijgen. Nu met al dat lezen leer je het uiteraard ook niet, je moet het gewoonweg proberen, testen. Trial en error heeft Tom (aka Fotofolio) me gezegd, gewoon doen dus… ok zo gezegd zo gedaan. Oei, nog een probleem, hoe raak je nu aan een model…. Misschien in de familie ? Helaas pindakaas, zo in mijn dichte omgeving heb ik niet onmiddellijk personen die er hard voor willen gaan, dus moet een andere oplossing gezocht worden. Wat is de volgende mogelijkheid – een modellensite. Zo gezegd, zo gedaan, dus heb ik me vandaag een profiel gecreëerd op modellennet.be. Ik ben benieuwd of er reactie op komt. Ik ben wel zo fair geweest om aan te geven dat ik een beginneling ben – kwestie van wat krediet te krijgen. Dat maakt uiteraard niet dat ik – moest ik de ongelooflijke chance hebben dat iemand zou willen samenwerken – niet mijn uiterste best zou doen om er

1) een toffe sessie van te maken,

2) het uitermate goed voor te bereiden en

3) schone foto’s te trekken.

Dus bij deze nog een oproep :). Contacteer me zeker als je interesse hebt. Trouwens, moest een ervaren modellenfotograaf goesting hebben om me eens mee te pakken op een shoot, stuurt me ook maar een maileke… al ziende leert men ook naar het schijnt (allez, dat is mijn ervaring toch).

Written by fbaert

10/01/2008 bij 00:22

Geplaatst in Me, Modellen

Plaats een reactie