feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Al een tijdje geleden – en veel te weinig foto’s later

with 3 comments

Het is alweer 10 dagen geleden dat ik nog een berichtje heb gepost, veel te lang dus, en het ergste van allemaal – geen foto’s :(  Afgelopen week heb ik het nogal druk gehad op het werk, en had iedere avond ook wel een feestje, vergadering of receptie, wat maakt dat de beschikbare tijd al geweldig snel opgesoupeerd wordt.

Ik heb eindelijk het aangedurfd om een een model aan te schrijven met de vraag of ze het ziet zitten om met mij foto’s te maken. Niet eenvoudig vind ik, op zich ben ik wel nogal sociaal, maar vooral binnen mijn vertrouwde kring van mensen waar ik mee werk of binnen de vriendenkring. Wildvreemde mensen aanschrijven, of aanspreken is niet onmiddellijk mijn ding. Maar ik had het hier beloofd, en een belofte maak ik altijd waar, dus heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en een berichtje gestuurd via Modellennet. Gelukkig voor de gezondheid van mijn stress gehalte heb ik behoorlijk snel een antwoord teruggekregen, en ondertussen hebben we al een en ander afgestemd. Dus binnen een aantal weken – zullen jullie hier de resultaten van mijn eerste “shoot” mogen verwachten. Ik ben benieuwd – en ben uiteraard ook zoals beloofd – al de nodige voorbereidingen aan het treffen, toffe locaties uitzoeken, ideeen opdoen, enz. zodat ik op de shoot zelf, perfect zou moeten weten wat ik wil. Fingers crossed…

Daarnaast ben ik zo een beetje alle interessante tutorials aan het lezen op Strobist (ik kan je garanderen – het is veel leeswerk), en ik kom daar toch wel een heel interessant linkje tegen: Shoot your kid. Wel ik heb er twee en ook nog het nodige materiaal, dus ga ik me daar in het komende weekend eens op toespitsen – een schone fotoreeks van onzen Brent.

Ondertussen ga ik naar aanleiding van deze post op de blog van Fotofolio ook nog wat materiaal aanschaffen – een doorschijnend wit parapluutje, een flitsstatiefje en een paraplu-houdertje… Lijkt me zeer zinvol materiaal en echt niet duur (ik denk ongeveer 50 euro incl. verzending).

Dus binnenkort echt meer materiaal – en dan bedoel ik fotografisch !🙂

Written by fbaert

20/01/2008 bij 21:53

Geplaatst in Me, Modellen

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ben er alvast van overtuigd dat je eerste shoot veel vlotter zal verlopen dan je nu denkt! Als je op voorhand veel wil plannen i.v.m. poses dat zal je merken dat je planning wel eens overhoop gegooid kan worden. Plan niet te veel, hou het simpel en zorg tijdens de shoot voor voldoende intermezzo voor het model … een leuke shoot = véél betere foto’s achteraf. Maak je ook niet al te veel zorgen over hoe je de flitsen zal plaatsen, wees creatief en zorg voor voldoende dynamische belichting. Met F8, 1/125, ISO100 kom je al een héél eind! Draai niet teveel aan de knopjes, verplaats je statief met flits in de plaats … GO FOR IT!

    fotofolio

    20/01/2008 at 22:03

  2. […] basis van deze post waar ik reeds melding van maakte anderhalve week geleden heb ik eindelijk mijn bestelling geplaatst voor nog wat bijkomend materiaal. Het is het volgende […]

  3. […] Kinderfotografie februari 2, 2008, 8:25 pm Ingedeeld onder: Uncategorized In een vorige post had ik al aangegeven om me eens bezig te houden met wat fotootjes van onze jongste: Brent. Nog geen […]


Geef een reactie

