feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Geen shoot met de jongste – toch een portret

leave a comment »

Het is er vandaag nog niet van gekomen de geplande shoot met onze Brent, en morgen zal het ook moeilijk zijn door familiale verplichtingen.

Vanmiddag was er op school van Xander een kinderanimatie namiddag, georganiseerd door Ouderraad Reynaert waar ik sinds begin dit schooljaar deel van uitmaak. Uiteraard heb ik meegeholpen om het een beetje in goede banen te leiden samen met een hele hoop andere geëngageerde ouders, maar heb ik ook veel tijd genomen om wat foto’s te maken, die dan achteraf op de Windows Live Spaces site van de ouderraad kunnen geplaatst worden.

Ideaal moment om de 70-200mm boven te halen en te proberen dacht ik zo. De lichtomstandigheden waren niet echt ideaal – allerhande  verschillende lichtbronnen (tl-buizen, daglicht) maar onvoldoende om een degelijke sluitersnelheid te behalen, dus kwam er ook nog flash bij. Gigantische uitdaging dus om nog wat deftige foto’s te trekken. Jammer genoeg heb ik nog geen tweede flits, anders had de uitdaging al iets eenvoudiger geweest om de ruimte redelijk verlicht te krijgen, maar no such thing dus. Bon, camera op ISO 800 en zo open mogelijk diafragma – daarmee ging het. Maar ik ben niet al tevreden over de resultaten, want met heel open diafragma is het niet echt mogelijk om deftig groepen te fotograferen. De overzichtsfoto’s zijn dus vooral snaps geworden van een evenementje. Toch zijn er wel een paar goed, vooral degene waar je inzoomt op één iemand bvb: clown Popi😉

20080126_Kinderanimatie_Clown_Popi_Ouderraad_0030-border

Al bij al hebben de kinderen een leuke namiddag gehad, en dat is het belangrijkste.

20080126_Kinderanimatie_Clown_Popi_Ouderraad_0072-border

En ikzelf heb weer heel wat bijgeleerd – uit fouten en analyse van je resultaten kan je steeds iets halen.

Enne, binnenkort meer🙂

Written by fbaert

26/01/2008 bij 22:47

Geplaatst in Me, Portret

Geef een reactie

