feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Uit het archief

with one comment

Omdat ik er dit weekend niet toegekomen ben om nog wat fotookes te trekken, eentje uit het archief. Eind september zijn we nog even naar Bokrijk geweest, zo ongeveer op de laatste dag van het seizoen. Ruim op tijd om gebruik te maken van onze gratis toegang die we kregen via ons abonnement op de Zoo.

Onze ervaring was dat de Xander nog net iets te jong was om er ten volle van te kunnen genieten, dus hebben we het merendeel van de tijd in de speeltuin gehangen.

Toch nog 1 beeldje dat ik een beetje bewerkt heb in Photoshop om de foto interessanter te maken. Een pinhole effect bewerking, die ik ergens had gelezen in een Engels fotoboekske. Toen ik de originele foto zag, dacht ik dat die bewerking hierop wel zou passen:

20070930_Bokrijk_0028-Edit-Edit-border

Het effect is behoorlijk eenvoudig en werkt vooral met afbeeldingen waarvan het onderwerp centraal staat – conform de regels in 90 % van de gevallen totaal verkeerd, maar toch. Omzetting naar zwart/wit, eerst Radial Blur (Zoom, amount: 2, Quality Good) en dan nog een Radial Blur (Spin, amount: 1, Quality Good). Zeker niet toe te passen op alle foto’s maar hier vond ik het wel een geslaagde bewerking.

Dit is trouwens de “Olielslagmolen uit Ellikom” voor de geïnteresseerden🙂

Written by fbaert

28/01/2008 bij 22:37

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. De bewerking is alvast geslaagd bij deze foto!

    Fotofolio

    28/01/2008 at 22:49


Geef een reactie

