feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

STROBIST Materiaal

with 7 comments

Ik kan moeilijk zeggen dat ik een strobist ben, want tot op vandaag  heb ik er geen enkele ervaring in, echter zijn er wel een paar heel goede resources te vinden op het internet om je hierin wegwijs te maken zowel engels- als nederlandstalig. Vooral door de nederlandstalige blogs van Fotofolio en Bert Stephani ben ik me hier meer en meer in gaan interesseren. Uiteraard kom je dan ook terecht bij de moeder van alle Strobist blogs: Strobist (is het niet geweldig :)). Uren en uren heb ik al versleten met er allerlei artikels op te lezen. Maar, en dat is de raad die Tom (of Fotofolio) me ook al een aantal keer heeft gegeven, feeling krijgen en héééeeel veeeeel trial & error dat is echt the way to go.

Op basis van deze post waar ik reeds melding van maakte anderhalve week geleden heb ik eindelijk mijn bestelling geplaatst voor nog wat bijkomend materiaal. Het is het volgende geworden:

1x Studio Statief 200cm met draagtas,1x Studio Paraplu houder met spigot koppeling, 1x Falcon Eyes paraplu 70cm in wit, en als toetje heb ik nog een Linkstar reflectiescherm 5 in 1 rechthoek (60×90 cm) gekocht bij FotoSG.  Mijn europese overschrijving is maandagavond gebeurd, ik hoop dus alles volgende week te mogen ontvangen. Zodat ik echt kan gaan beginnen testen.

Wat ik nu nog ontbreek is een tweede flitser. Daar ben ik nu een beetje op zoek op de tweedehandsmarkt naar een sb-26 of sb-28, een andere mogelijkheid is de Vivitar 285HV die je hier kan vinden voor +/- 90 $ (zonder verzendingskosten weliswaar) en waar je hier een interessante review van kan terugvinden. Zelf weet ik  het nog niet, wat ik ga doen, vermoedelijk houd ik het bij een tweedehandse sb-26 of zoiets in de stijl, of ik gebruik tijdelijk al eens een SB-600 van vrienden, mogelijkheden genoeg daar.

Onze Xander heeft me vanavond gevraagd om nog eens een fotosjoet te doen, dus heb ik hem beloofd dat we dit weekend wat fotookes gaan trekken (donderdagavond en vrijdagavond is hij te moe van het school) en ik hoop op een beetje goed weer zodat we buiten foto’s kunnen gaan trekken, een beetje buitenlucht kan nooit kwaad !

Written by fbaert

30/01/2008 bij 22:29

Geplaatst in Strobist

7 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. veel plezier met het probeer en pruts werk eens je je nieuwe speelgoed hebt ontvangen.

    Ik ben ook al eens aan het kijken om wat belichtingsmateriaal te kopen.

    Frederik

    31/01/2008 at 00:10

  2. Ik kijk alvast uit naar de eerste beelden van je experimenten. Tom zal je inderdaad wel goed op weg kunnen helpen, een echte crack op dat gebied. Good luck.

    Xray

    31/01/2008 at 12:03

  3. Veel plezier ermee🙂 ! Strobist is “in” op wordpressblogs😛 !

    Tim Freh

    01/02/2008 at 14:10

  4. Wat je tweede flits betreft, ik had gisteren een interessant en openhartig gesprek met Mr Stephani (Bert voor de vrienden) en hij zei ook dat het beter is om eerst met 1 licht te leren werken, dan met twee en tot slot met meerdere. Dus, volgens mij heb je nog wat tijd. Eerst wat proberen met 1 lichtje, enneuh, we willen wat graag de beeldjes zien!

    Jürgen Doom

    01/02/2008 at 21:30

  5. Zal ik zeker al mee beginnen met 1 flitsje, zeker weten. Maar ondertussen op de tweedehandsmarkt op zoek naar een koopje, ook al zou ik het nog niet gebruiken, ik heb het dan toch al🙂

    fbaert

    01/02/2008 at 21:35

  6. Alvast veel plezier met je materiaal!

    Serge

    02/02/2008 at 13:25

  7. […] Tot op vandaag ben ik heel tevreden van deze oplossing voor het flitsen, Over de flitsparaplu en het daarbijhorende materiaal heb ik al eens gepost. […]


Geef een reactie

