feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Kinderfotografie

with 5 comments

In een vorige post had ik al aangegeven om me eens bezig te houden met wat fotootjes van onze jongste: Brent. Nog geen foto’s voor op de canvas doek weliswaar, daarvoor had onze living weer helemaal moeten omgebouwd worden, en dat kon niet echt vandaag.

Dus gewoon den Brent fotograferen tussen zijn speelgoed, op de speelmat in de keuken. Ik heb mijn flitsje opgesteld in een hoek van 45 graden ten opzichte van Brent, en links van mijn camera om eens te testen met lichtinval, enz.

Ik heb de foto’s achteraf met Lightroom en Photoshop bewerkt of geoptimaliseerd😉, echter wat me heel hard opvalt, en ik ben er nog niet echt uit hoe het komt, dat de huidtinten van Brent dus verschillen van foto tot foto😦, en nog straffer dat er een verschil is tussen de jpg in CS3 en degene die ik dan exporteer voor publicatie op de weblog. Dat is dus iets dat ik zeker nog moet uitzoeken.

Dit is wat er is uitgekomen, ik weet het foto’s met een tut staat niet goed, maar langs de andere kant is het wel een onderdeel van zijn leven. Daarnaast vind ik de achtergrond nog geweldig storend, maar zoals al gezegd, het was in de keuken bij gebrek aan een studio😉

Weblog_20080202_Brent_001-border

Weblog_20080202_Brent_002-border

Weblog_20080202_Brent_003-border

Voor de mogelijks geinteresseerden, de EXIF zit nog in de foto’s (Update: blijkbaar wordt de EXIF er toch uitgestript bij de upload). Ik heb ze allemaal met mijn 50mm 1.8 (toplensje dat zijn geld meer dan waard is) gefotografeerd.

Written by fbaert

02/02/2008 bij 20:25

Geplaatst in Family, Me, Portret

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hier mag je heel fier over zijn. Zowel over de guitige zoon als over de foto’s zelf.

    Xray

    03/02/2008 at 20:42

  2. Het fenomeen van de jpegs herken ik precies (http://sgoovy.wordpress.com/2007/12/02/voer-voor-techneuten/). Probeer in PS bij “Save for web” via het kleine driehoekje rechtsboven eens “Use document color profile” aan te vinken.

    s.goovy

    05/02/2008 at 12:01

  3. Bedankt voor de info, dit doe ik inderdaad niet Save for web (EXIF info wordt er dan uitgeknald), maar ik ga het toch proberen.

    fbaert

    05/02/2008 at 12:49

  4. Huidskleur die per foto verschilt is echt hatelijk. Anders kan je makkelijk via batch in raw werken.

    Kleurprobleem bij exporteren kan je zoals s.groovy reeds zei oplossen in “save for web” dialoog.

    Fotofolio

    06/02/2008 at 09:54

  5. Bedankt voor de reactie, save for web heb ik Thanks, ondertussen Save for Web geprobeerd en is inderdaad beter.
    Tegenwoordig fotografeer ik niet veel in RAW meer, is nogal traag met de Fuji S3, en het zijn serieuze files (25 Mb). Maar ik ga er toch opnieuw een gewoonte van maken, ze moeten dan maar even wachten😉

    fbaert

    06/02/2008 at 09:58


Geef een reactie

