feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Druk druk druk….. Wanneer fotograferen ?

with 8 comments

Soms vraag ik het me af, wanneer en hoeveel fotograferen jullie allemaal om telkens van die prachtige prentjes te tonen, op BD, op jullie blogs, maakt niet uit waar…

Ik lijk steeds tijd tekort tekomen, zeker in de week, vast stramien, ’s morgens kinderen klaarmaken en naar school, gaan werken, dan behoorlijk laat thuis, en ’s avonds, mja dan komt het er bij mij meestal ook niet meer van, want dan is het nog even met de kinderen spelen, in bed leggen en dan, dan ga ik achter mijn computer zitten en lees ik al jullie blogs, begin ik de foto’s op BD af te schuimen om inspiratie op te doen, maar het uitvoeren ervan, daar komt het niet van op dit moment 😦

De start van deze blog was/is bedoeld om het wat meer te forceren, meer echt bezig te zijn met fotografie, en om eerlijk te zijn, dat begint ook te lukken, maar jammer genoeg moet ik nu nog teveel terugduiken in mijn archief om wat mooiere fotootjes te tonen. En het straffe is, dat zijn dus bijna allemaal foto’s die ik in mijn groot verlof heb getrokken… op de momenten dat je bijna geen andere zorgen aan je hoofd hebt dus, en je gefocust met je hobby bezig kan zijn zonder dat je telkens gestoord wordt.

Moraal van het verhaal, een mens neemt maar goeie foto’s als hij het op zijn gemak en zonder veel drukte kan doen. Ik zal dus wat meer relax-momenten moeten inbouwen zodat ik wa meer fotokes kan maken ;).

Een goed voornemen zou natuurlijk al kunnen zijn dat ik gewooon wat vroeger moet  gaan slapen in de week, en zorgen dat ik in het weekend al heel wat vroeger opsta om erop uit te trekken en wat natuurfotootjes te nemen bijvoorbeeld. (nu sta ik ook meestal al op om zeven uur, half acht op hoor, maar dan is het voor de kids).

Natuurfoto’s nemen zal alleszins al niet voor dit weekend zijn 😉 – hoewel komende zondag hebben we met de Ouderraad een wandelzoektocht georganiseerd en kan ik nog wat sfeerfotootjes maken. Dus misschien toch… we zullen zien – geen druk of stress hé (is niet goed voor de creativiteit 😉 ).

Gelukkig binnenkort op ski-verlof (nog een paar weekjes), dan ben ik ook van plan om heel wat fotootjes te maken – dus binnenkort nieuw materiaal. En kort daarna mijn eerste modelshoot – daar kijk ik ook al naar uit. Het kan dus nog goedkomen.

Maar goe, genoeg gefilosofeerd, ik moet nog maar es een fotooke uit het archief halen (dan weten jullie meteen ook waar de blogheader vandaan komt) – je kan doorklikken voor de grotere versie:

Written by fbaert

20/02/2008 bij 21:49

Geplaatst in Me

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tja, die eeuwige frustratie van menig fotograaf…zoveel ideeën en geen tijd om die uit te werken. Héél herkenbaar. Nu moet wel gezegd worden: je schrijft dit bericht in de winter. Het zijn korte dagen en dan heb je per definitie minder tijd om te fotograferen. Tijdens de zomermaanden heb je tot 10:00 ’s avonds licht!:-)
    Prachtige tegenlichtfoto hoor, dit archiefbeeld!!

    Koen

    20/02/2008 at 22:21

  2. tja tijd hé… ’t leven is niet altijd simpel… 😉
    Gelukkig kan en mag men soms eens putten uit het archief en ’t is dan ook leuk om van jou die mooie natuurfoto te zien nu alles toch maar grijs en kil is.

    MJ

    21/02/2008 at 16:52

  3. Ik probeer elke week iets te doen met foto’s. Waalse industriesteden liggen wel wat verder weg, waardoor het vaker meeliften (of reizen met de trein) is.

    School is wel een zekere hindering tijdens het fotograferen.

    Wat bereikbaarheid betreft: De autotheorie is binnen, nu alleen nog de praktijk halen in Augustus en ik ben in heel europa bereikbaar 😛 🙂 !

    timfreh

    22/02/2008 at 12:39

  4. Ik ken dat gevoel hoor. En als je dan een vracht foto’s hebt moet je nog tijd vinden voor de nabewerking. Anderzijds, een foto een tijdje laten “rijpen” voor je ze bewerkt kan soms verrassende resultaten geven.
    Ik wou je nog van harte bedanken voor de verjaardagswensen.

    Xray

    22/02/2008 at 21:04

  5. Herkenbaar hoor. En als je dan wel de tijd heb om karrevrachten foto’s te nemen, dan zit je achteraf met de selectie en eventuele correctie en nabewerking. En archiveren of catalogeren. En daar kruipt ook weer veel tijd in. Welkom in het vicieuze cirkeltje 😉

    s.goovy

    23/02/2008 at 11:01

  6. […] reacties s.goovy op Druk druk druk….. Wannee…Xray op Druk druk druk….. Wannee…timfreh op Druk druk druk….. Wannee…MJ op Druk druk […]

  7. Frederik, een herkenbare situatie al hangt het van (gezins)situatie tot situatie af hoe iemand zijn tijd indeelt of kan indelen. Ik heb hierbij soms nog andere (‘filosofische’) bedenkingen maar ik zou te ver afdwalen…

    Serge

    05/03/2008 at 19:28

  8. Heeey,
    Dit is zo herkenbaar voor mij. Probeer ook een full-time job en 2 kinderen te combineren met een passie voor fotografie….nie simpel 🙂 Ik ben dan maar gestart met een opleiding fotografie om me zo te verplichten ermee bezig te zijn. Maar k moet dan ook wel bekennen dat ik dit jaar stilletjesaan in de problemen geraak om al mijn opdrachten rond te krijgen. Tja…een dag heeft 24 uren…t zouden er gerust het dubbele mogen zijn 🙂

    Lies

    06/03/2008 at 12:46


Geef een reactie

