feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Eerste Resultaten

with 5 comments

Vanmorgen even alle materiaal opgezet en wat getest. Hier zoals beloofd dus de eerste resultaten, mijn eerste pogingen om met 1 flits de achtergrond volledig wit te krijgen, en dan 1 hoofdlicht op mijn twee geliefde onderwerpen – de twee zoons.

Xander had er zoals gewoonlijk niet veel zin in, onzen Brent kan nog niet teveel tegenpruttelen dus da is wa gemakkelijker.

 

Hopelijk vinden jullie het iets. Wat me zelf al is opgevallen, mijn achtergrondflits heeft nogal wat strooilicht veroorzaakt (nog niet onmiddellijk storend vind ik, maar wel iets waar ik wat DIY stuff voor moet maken om het gerichter te kunnen gebruiken).

Written by fbaert

01/03/2008 bij 18:40

Geplaatst in Family, Me, Portret, Strobist

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ziet er toch zeer goed uit, die eerste resultaten. Dat belooft! Ik vind de derde foto het best geslaagd, vooral qua scherpte en belichting. Ik weet niet wat er gebeurd is met het tweede beeld, maar die is niet scherp (vooral te zien aan het linkeroog) Misschien verkeerd gecomprimeerd? Ik kijk uit naar het vervolg!

  2. Bij de eerste vind ik de schaduw van zijn oor wat bevreemdend, maar hé, ik vind het een fantastische eerste set!

    Ake

    01/03/2008 at 21:46

  3. @Koen: zie je het probleem van scherpte ook op http://frederikbaert.zenfolio.com/img/v3/p234403915.jpg ? Daar heb ik niet het gevoel dat het een probleem is.

    @Ake: Inderdaad vreemde schaduw, is mijn eigen schuld – die foto is eerder genomen dan die van Brent vooraleer ik me een beetje geconcentreerd had op het goed belichten van de achtergrond. Xander stond iets voor de achtergrondflits, en blijkbaar zorgt het te harde strooilicht nog voor die schaduw van zijn oor😦 Het was natuurlijk wel te doen in onze living, veel plek is er niet om te manoevreren maar goe, al doende leert men😉 – maar ik moet toch dringend eens wat schetskes maken dat ik altijd nog weet wat ik gedaan heb…

    Alleszins beiden bedankt voor jullie commentaar – constructieve kritiek is steeds welkom !

    fbaert

    02/03/2008 at 00:39

  4. Goed dat je die link geeft, Feb! Want het interessante is: hier zie je die onscherpte op het linkeroog ook, maar van zodra je de foto vergroot wordt het beeld scherp! Het heeft dus te maken met de resolutie van de verkleining. Niet teveel zorgen om maken want de overigen zijn wel scherp. Wel raar natuurlijk.

  5. Ik denk dat je de achtergrond meer wit krijgt door er twee lampen op te zetten als je van de zijkant belicht. Ik krijg mijn achtergrond wit door een flits op een boomstatief te zetten en een backgroundreflector te gebruiken dat het strooilicht tegenhoudt.

    Serge

    05/03/2008 at 19:23


Geef een reactie

