feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Shoot Lichtopzet

with 4 comments

Voor de geinteresseerden heb ik de lichtopstelling van gisteren even in kaart gebracht. Wat ik bij de foto’s van Brent heb gedaan: de reflector (diffuser) tussen model en achtergrondflits geplaatst, hierdoor was de lichtval van de achtergrondflits op Brent al een pak minder, bij Xander had ik dit nog niet gedaan, vandaar dus ook de geweldig storende schaduw aan zijn oren.

LightingSetup

En nu kunnen we naar aanleiding van de eerste resultaten beginnen experimenteren, door aanpassingen van het diafragma, minder power, verplaatsen van de flitsers, en ik moet dringend eens een paar zwarte rietjes, lijmpistool en nog wa geribbeld karton gaan kopen om een snoot te maken.

Alleszins, ik was min of meer blij met het eerste resultaat (toch zeker de foto’s van Brent), maar heel spannend was het nu ook weer niet, want het is nogal standaard belicht. Maar een mens moet ergens beginnen, nooit lopen vooraleer je kan stappen hebben een aantal wijze mensen me ooit eens gezegd😉

 Update: gezien de notities niet echt leesbaar zijn, beide flitsers op manueel, 24mm zoom, en full power (1/1).

Written by fbaert

02/03/2008 bij 11:03

Geplaatst in Strobist

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Altijd heel interessant om zo’n uiteenzetting te lezen. Ik leer hier ongelofelijk veel bij. Dringend ook eens beginnen met mezelf wat flits materiaal aan te schaffen !

    Frederik

    02/03/2008 at 13:08

  2. Dit is nog niet echt mijn cup of tea. Daarvoor ontbeer ik nog het materiaal. Ik vind dit alvast een schitterend begin van je flitscarrière. Mooi ook dat je de nodige uitleg meegeeft.

    Xray

    02/03/2008 at 20:29

  3. interessante schets, jammer dat je geen “infinity curve” hebt, dan zou de achtergrond mooier overgaan. Voor het overige best een goed begin

    jurgen

    03/03/2008 at 16:01

  4. […] reacties jurgen op Shoot LichtopzetXray op Shoot LichtopzetFrederik op Shoot LichtopzetFotogeniek Belgie (K… op […]


Geef een reactie

