feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Wat is een Infinity curve

with 7 comments

Naar aanleiding van mijn vorige post kreeg ik de commentaar van Jürgen dat het jammer was dat ik geen “infinity curve” had. Oeps, ik moet toegeven dat ik niet onmiddellijk doorhad wat het inhield (als simpel amateurke). Ik had min of meer een gedacht maar google was ook hier mijn vriend om mijn vermoedens even te bevestigen. Aangezien ik met deze blog als doelstelling voor mezelf heb gesteld om de geinteresseerden leerrijke info te verlenen zal ik hier even het resultaat geven van mijn google search:

 

De “infinity curve” is dus de achtergrond die mooi meebuigt waardoor je geen duidelijke randen hebt in de achtergrond. En ook geen storende elementen dus, enkel het onderwerp en de belichting.

Erg graag zou ik zoiets dergelijks hebben in de toekomst maar voorlopig is het behoorlijk duur (denk ik) en ook moeilijk te verkopen aan het vrouwtje om die reden, een tweede reden is plaatsgebrek. Om dit zinvol te kunnen gebruiken moet je toch behoorlijk wat plaats hebben en die is er niet momenteel. Ik kan misschien wel iets bedenken om dit ooit op een of andere manier eenvoudig in de garage te monteren of iets dergelijks, maar het zal nog niet voor direct zijn. Hoewel zo een eigen studio mij wel interessant lijkt maar nog niet voor direct, nog lang niet – daarvoor moeten we nog te veel bijleren, en daar zijn mijn gewone flitsen volgens mij ideaal voor.

Nu even verder ingaand op de post van Jürgen heeft hij wel gelijk, ik vind het zelf ook jammer dat ik niet zo een mooie egale achtergrond heb om wat mooiere indoor full body shot portretjes te maken zonder alle storende elementen, zoals plinten enz.. Binnenkort eens proberen om een mooiere achtergrond te fabriceren, want uiteindelijk maakt dit ook of een foto mooi is of niet.

Pfeewww zoveel te leren, maar hé dat maakt het razend interessant !

Written by fbaert

03/03/2008 bij 21:10

Geplaatst in Portret

7 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ben ooit begonnen met witte lakens te hangen – wat me achteraf een beetje werk in photoshop bezorgde – waardoor achtergrond en vloer mooi in elkaar overvloeiden. Simpel, eenvoudig, maar niet altijd zo praktisch. Nu gebruik ik een rol papier die ik volledig kan oprollen als ik de studio opruim …

    jurgen

    04/03/2008 at 09:27

  2. Boeiende hobby hé. Je hebt alvast de goede spirit beet: de wil om vooruit te komen. Ik kijk dan ook uit naar je evolutie’s.

    Xray

    04/03/2008 at 20:32

  3. Hmm. Nog een beetje doorsparen😉 . Ik zoek eerder een flitser die ik volledig handmatig kan gebruiken, en die ook in contact met de camera is…

    Maar eerst moet ik nog veel leren over flitsers zelf. Mijn kennis erover is onvoldoende om er iets mee te gaan doen…

    timfreh

    05/03/2008 at 10:08

  4. @Tim: ik zal vanavond even posten wat ik zelf heb. Voor niet al te veel geld kan je snel up & running geraken met flitsers.

    fbaert

    05/03/2008 at 12:56

  5. Jürgen, ik dacht het net ook te zeggen van die rol (wit) papier. Is minder duur dan een infinity en neemt minder plaats in. Bij mij zal het ook bij papier blijven wegens plaatsgebrek in mijn studiootje.

    Serge

    05/03/2008 at 19:15

  6. […] reacties Serge op Druk druk druk….. Wannee…Serge op Eerste ResultatenSerge op Wat is een Infinity curvefbaert op Wat is een Infinity curvetimfreh op Wat is een […]

  7. “infinity curve”, weer iets bijgeleerd
    prachtige Engelse uitdrukking, niet?
    probeer maar eens te vertalen.

    Zo een studio lijkt me ook wel wat maar ik heb een vrouw met soortgelijke gevoelens als die van jou😉

    gekiekt

    06/03/2008 at 21:15


Geef een reactie

