feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Relaas van het ski-verlof

with 10 comments

Wat een grillige week ons ski-verlof, veel ups & downs, zowel wat betreft het weer als wat betreft de gezondheid van onzen Brent. Het leven kan hard zijn, maar al bij al was het toch een geweldig verlof – veel toffe mensen leren kennen – en al bij al ontspannend – en daar draait het toch allemaal om.

In de nacht van vrijdag op zaterdag in het midden van de nacht vertrokken, en ik had me voorgenomen om een beetje een reportage te maken van ons verlof. Ik moet zeggen dat het reportage gebeuren er niet helemaal is van gekomen, maar bon toch een impressie:

Als je in het midden van de nacht vertrekt en je verveelt je een beetje krijg je onderstaande resultaat (ik weet het, ik ben vergeten compenseren😉 )

20080315_Weblog_Skiverlof_001

Onderweg ook even gaan eten, hupsakee, fototoestel mee en op een iets hogere ISO fotograferen – so far, so good:

20080315_Weblog_Skiverlof_002

Ook péages tegengekomen:

20080315_Weblog_Skiverlof_003

Eveneens een zelfportretje😉

20080315_Weblog_Skiverlof_004

En wat ik hierna heb meegemaakt dat geloof je nooit, toen we na onze lunch (tweede stop) terug naar de auto gingen, moest ik mijn fototoestel even opzij leggen om onze Xander in de wagen te kunnen zetten, dus wat doe je, snel even het fototoestel op het dak leggen.

Een tijdje later (toch een 10-tal minuten) toen we vertrokken waren en onze twee kornuiten mooi in dromenland waren vroeg Isabel om er even een fotootje van te maken… en eeeeeekkkk ik vind mijn toestel niet – toen viel mijne frank – die had ik op het dak achtergelaten – allerlei doemscenario’s kwamen boven toen ik eraan dacht dat ik het toestel op het dak van de wagen had laten liggen – ik werd er knettergek van. Tot ik even in de zijspiegel keek en zag dat het toestel gewoon nog op het dak lag – netjes geblokkeerd tussen de baren van de dakkoffer. Ik heb mijn vrouw nog nooit zo snel geinstrueerd om op een pechtstrook te gaan staan om het toestel te recupereren… je kan je wel voorstellen hoe gelukkig ik was dat er aan mijn toestel niets aan was🙂

Daarna heb ik toch nog even deze foto’s gemaakt:

20080315_Weblog_Skiverlof_005

20080315_Weblog_Skiverlof_006

Zijn ze niet lief meneer ?

En toen was het reportagegevoel er een beetje uit😉

Ik moet toch zeggen dat het zien van Xander in zijn skipak en met zijn latjes in de handen een mooi beeld gaf:

20080316_Weblog_Skiverlof_007

Af en toe viel er dus veel sneeuw – wat het plezier niet onderdrukte – hier heb ik het ook even gewaagd om mijn toestel aan de weersomstandigheden bloot te stellen:

20080316_Weblog_Skiverlof_008

Waarna we nog een extra jeneverke (met smaak naar keuze) binnenkapten !

Ik heb ook een beetje van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn 70-200 af en toe te testen:

20080317_Weblog_Skiverlof_009

20080317_Weblog_Skiverlof_010

Ik heb het zelfs geriskeerd om de lens mee op de piste te nemen – goe ingepakt in een rugzakske, en hopend dat ik niet te hard of verkeerd zou vallen bij een of ander slecht maneuver.

Alleszins was het wel een gezellige gezinsvakantie (even reclame maken voor mijn vrouwtje) van Kriebels en Kuren (of beter gekend als OZ wat staat voor het Onafhankelijk Ziekenfonds) – met een heel toffe groep mensen, ook werd er iedere avond wel iets georganiseerd (op de piste, of ’s avonds aan de bar…). Hieronder zie je de resultaten van een spelletje “Kuben” of “Kunen” (ik weet het niet echt meer😦 ) – een tof spel (van Noorse origine) alleszins dat zorgt voor de nodige ambiance (reken daar dan ook nog wat jenever bij)

20080319_Weblog_Skiverlof_011

Eigenlijk heb ik geen tijd gemaakt voor landschapjes, ofwel was het weer te slecht, ofwel dacht ik er niet echt aan, omdat ik echt wou skiën:

20080320_Weblog_Skiverlof_012

20080320_Weblog_Skiverlof_013

20080320_Weblog_Skiverlof_014

In de loop van de week was ons Brentje nog regelmatig ziek (overgeven, oorontsteking, koorts enz.) wat maakte dat mijn vrouwtje iets te weinig aan skiën is toegekomen. Na het opstarten van een antibiotica kuur ging het plots wel heel wat beter en is Isabel toch nog een beetje mee kunnen gaan skiën.

In de tussentijd naar het einde van de week toe, was het terug begonnen met sneeuwen en niet zo maar een beetje. Gelukkig had ik nog net op tijd sneeuwkettingen gekocht (die we er vrijdagavond met hulp van deskundigen hebben kunnen bevestigen).

De laatste namiddag ben ik in een halve sneeuwstorm nog even gaan skiën met de monitoren, je zag je ski’s niet meer, skiën in sneeuw tot aan je knieën (en dit op de piste) – dat was echt kicken – helaas heb ik er geen foto’s van – een van de monitrices heeft er wel eentje getrokken (maar ik moet hem nog krijgen).

20080322_Weblog_Skiverlof_015

Hierboven nog even het bewijs dat we echt met sneeuwkettingen moesten rijden. Op deze parkeerplaats moest de ketting er ook af – piece a cake zou je denken. Dat was ook zo voor de eerste ketting,  maar degene die je nu in beeld ziet wou er helaas niet af :(  – het ijzertje waarmee je normaal loskoppelt zat helemaal vast – ik heb er dus mijn wiel kunnen afhalen om die ketting los te krijgen. Het kan soms tegenzitten🙂

All in all zijn we toch nog goed thuisgekomen (ik weliswaar met griep en koorts – maar dat is ondertussen toch voorbij na een zondagje uitzieken).

Written by fbaert

24/03/2008 bij 19:44

Geplaatst in Family, Me

10 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een onwaarschijnlijk en toch zeer herkenbaar verhaal over je fototoestel! Herkenbaar omdat ik het ook eens voor had met mijn gsm. Die was ik dan wel écht kwijt😦 Prachtig dat het voor jou goed afgelopen !s!! Vlot reisverslag! Voor de koude moest je niet terugkeren, niet?

  2. Toen we vertrokken was het -6, maar op skiverlof ben je daarop gekleed hé😉 – dat hoort er ook bij, hier terug in België valt dat nogal tegen😦

    fbaert

    24/03/2008 at 20:53

  3. Wow, het relaas van je fototoestel was even schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen. Je hebt trouwens mooie beelden meegebracht van je vakantie!

    Serge

    24/03/2008 at 21:44

  4. Hm, de dop van de benzinebak ben ik zo ook kwijtgespeeld.Jullie hebben dan toch “echte” sneeuw gezien dit jaar.

    fotomart

    24/03/2008 at 21:47

  5. Hm, de dop van de benzinebak ben ik zo ook kwijtgespeeld.Jullie hebben dan toch “echte” sneeuw gezien dit jaar.

    fotomart

    24/03/2008 at 21:48

  6. haha, heb ook al een paar dingen op het dak van de auto laten staan, meestal blikjes drinken maar je fototoestel…..hmmm…..moet schrikken geweest zijn, amai !!!!!
    leuk verslagje van je reis, volgende week vertrekken wij, de eerste keer met de kindjes mee, ben es benieuwd. Heeft Brent lesjes gevolgd? Wij zijn wat aan het twijfelen voor de oudste, het is een last minute en er zijn blijkbaar geen nederlandstalige lessen meer voor de kindjes…ene…frans spreekt hij nog nie hihi

    Lies

    25/03/2008 at 07:27

  7. Brent heeft nog geen lesjes gevolgd (met 9 maanden is hij daar iets te jong voor😉 ), maar Xander die volgende maand 4 wordt hebben we naar de Jardin de Neiges gestuurd. Zeker de moeite, en ondanks er wel of geen Nederlandstalige begeleiding zou zijn, ik zou het toch aanraden.

    fbaert

    25/03/2008 at 09:06

  8. Oeps, het is blijkbaar een reisje geweest met ups en downs. Toch een mooie fotoreportage (al heeft dit blijkbaar ook aan een zijden draadje gehangen).

    Xray

    25/03/2008 at 09:40

  9. toch blij dat je heelhuids terug bent!

    jurgen

    25/03/2008 at 12:02

  10. prachtige foto’s!

    goedkoop reizen

    23/12/2009 at 19:09


Geef een reactie

