feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Trip naar Hawai

with 5 comments

Tijdens mijn skiverlof belde mijn collega me dat mijn andere collega (het wordt ingewikkeld 😉  ) door omstandigheden niet mee kon op een business trip naar Hawai, Honolulu (voor de geïnteresseerden: het Cisco Partner Summit). Gezien alles reeds geboekt was moest men dus snel op zoek naar iemand anders als plaatsvervanger- en dat bleek ik dus te zijn. Een dikke meevaller, maar toch ook wel een tegenvaller. Een dikke meevaller omdat dit een “once in a lifetime opportunity” is – een tegenvaller omdat ik toch wel behoorlijk lang weg ben van de kinderen en het vrouwtje. We vertrekken op 4 april en komen pas terug op 13 april (2 weekends dus) dus wel behoorlijk lang maar goed anders kom ik er misschien nooit meer.

Uiteraard ken ik niets van Hawai, buiten het feit dat het lekker exotisch is en van de film Pearl Harbor. Ik vermoed als ik zo de websites even afschuim dat het wel een heel mooie locatie is, zodat er zeker een aantal foto-opportuniteiten moeten zijn. We hebben een 3-tal dagen vrij vooraleer het effectieve partner summit begint, wat maakt dat we dus wel een en ander kunnen gaan bezien en uiteraard fotograferen ! Alleen weet ik nog niet zo goed of ik mijn hele fotomateriaalzak mee zou nemen of niet. Wat zeker mee moet is de 18-200 omdat ik hier voorlopig de enige breedhoek heb, en de 50mm neem ik ook mee (kan nooit geen kwaad en het weegt niets), maar ik twijfel of ik mijn statief en 70-200 mee moet nemen…. nu als ik er wat verder over nadenk, moet ik volgens mij zeker mijn statief mee nemen om mooie landschapjes te kunnen fotograferen (of bij nacht). Alleszins, ik ben er nog niet helemaal over uit… dus we zien wel.

Als jullie tips hebben, laat het me gerust weten, alle info is steeds welkom.

Ondertussen begin ik toch meer te genieten van de mogelijkheid van hoge ISO’s bij mijn S3, gisteren had ik niet al te veel zin in flitswerk bij mijn ouders thuis, maar ik wou toch een paar fotootjes maken van onzen Brent die geweldig graag op zijn beentjes probeert te staan – dus 50mm lenske, ISO naar 1600 en gaan. Daarna in Lightroom de luminance en color noise reduction nog een beetje verschuiven en je hebt toch meer dan behoorlijke resultaten. Ik vind het geweldig alleszins.

20080324_Weblog_Brent_staat_001

En natuurlijk onze Xander in volle actie – eieren rapen, want de Paashaas (of de klokken) waren langsgeweest bij oma en opa:

20080324_Weblog_paashaas_001

Written by fbaert

25/03/2008 bij 20:46

Geplaatst in Family, Me

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hé, dat zijn leuke foto’s en de ruis is heel goed onder controle. Ik zou alvast alles meenemen wat je kunt want eenmaal daar ga je het beklagen dat je geen statief of net die ene lens hebt thuisgelaten. Er zullen zich steeds situaties voordoen waarin je je het zult beklagen. Ik ken dat hoor. Zeul ik heel de dag m’n statief mee dan gebruik ik hem soms niet, laat ik hem thuis dan vervloek ik mezelf. Nu ik kijk alvast uit naar de fotoreportage want het is inderdaad een buitengewone gelegenheid.

    Xray

    26/03/2008 at 16:29

  2. merci voor de tandensteun 🙂

    seg hawai , gaat daar eens zoeken nar die lava toestanden en tunnels , zal wel de moeite zin om te fotograferen (wel warm 🙂 )

    en amai ik wist niet dat de s3 eigelijk zo een goeie iso prestaties neerzette …

    dat heeft fuji al enige jare onder controle dan …

    grtz

    Robin.

    Met de 18-200 moet ge safe zijn hoor voor zo een trip , en mss het statiefke (als het niet te zwaar is)

    Robin Goossens

    28/03/2008 at 18:09

  3. neem idd zeker een statief mee. Misschien ook een 70-200 voor het betere portret werk? (ik weet niet hoe goed de 18-200 is maar je weet maar nooit)

    Frederik

    28/03/2008 at 23:10

  4. he he he, nog een paar nachtjes slapen…
    Zijn de koffers al gepakt? 😉

    Moest ik hier niet meer geraken een fijne reis!
    Oh en vergeet je fototoestel niet!

    MJ

    31/03/2008 at 07:12

  5. Amuseer je in Hawai en neem toch wat foto’s als het even kan! Stuur je een kaartje 😉

    Serge

    02/04/2008 at 21:45


Geef een reactie

