feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Nog nie veel tijd gehad

with 4 comments

Sorry, de laatste dagen nog niet geweldig veel tijd gehad om te posten – vooral omdat ik vrijdagmorgen vertrek – en omdat het op het werk razand druk is. Afgelopen weekend heb ik wel wat mijn flitsers aan het spelen geweest, maar zonder een deftige achtergrond :( 

De resultaten waren nie zo super vond ik, vandaar dat ik nog niets heb gepost omtrent mijn probeerselkes… maar goed gezien ik mezelf als doelstelling heb gegeven om met deze blog mezelf iets bij te leren en anderen uit mijn fouten te laten leren, moet een mens dus ook al eens foute beelden posten. Vooral foute beelden omwille van de onverzorgde achtergrond. Hieruit kan je dus enkel leren dat ook hier de nodige aandacht aan dient besteed te worden. Voor wat betreft de lichtopstelling. Beide foto’s gemaakt met een reportageflitser (Nikon SB-26) op volle kracht in een doorschijnparaplu. Bij de foto van Xander komt het licht van rechtsboven op een behoorlijke afstand. Bij de foto van Brent links van de camera (op ongeveer 45 graden).

20080330_Weblog_strobist_001-border

20080330_Weblog_strobist_002-border

Alle foto’s zijn genomen met mijn Sigma 70-200, ook om deze toch behoorlijk zware lens (ik ben het nog altijd niet helemaal gewoon om met zo een lens te werken), meer en meer gewoon te worden. Ik moet zeggen – het begint ook te lukken en de kwaliteit van die lens is toch bangelijk naar mijn bescheiden mening.

Alleszins, volgende keer maak ik werk van mijn achtergrond zodat ik wat meer tevreden kan zijn van de kwaliteit van de foto’s (op alle vlakken dan).

Ik hoop nog wel een paar postjes te schrijven vanuit Hawai met ander beeldmateriaal (wa meer landschapkes), en op jullie aanraden, pak ik toch zo ongeveer mijne hele fotozak met al het bijhorende materiaal mee. Mijne sensor is ondertussen al gekuist😉

Tot binnenkort !

Written by fbaert

02/04/2008 bij 20:56

Geplaatst in Family, Me, Portret, Strobist

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Als je een beetje minder vermogen had gebruikt (1/4 of 1/8) dan had je met groter diafragma kunnen werken, waardoor de achtergrond (zeker bij Brent) wazig was geweest (en dus eigenlijk zwart). Zonder die knuffel in de zetel was dat eigenlijk perfect geweest.

    jurgen

    03/04/2008 at 08:44

  2. Daar heb je een punt, thanks voor de tip. Volgende keer probeer ik dit zeker.

    fbaert

    03/04/2008 at 08:48

  3. Het leuke nu is dat je ze wel plaatst in hun omgeving. Met een wazigere achtergrond ging het meer op studiomateriaal lijken en voor een kind vind ik persoonlijk dat dat soms nogal koel kan overkomen. Bij de foto van Xander is de schaduw links van hem wat jammer. Welke sigma 70-200 is het precies??, De F2.8??

    Schaduw komt door de flitser die rechts voor en behoorlijk hoog stond, maar desalniettemin heb je dus gelijk. Het is inderdaad de Sigma 70-200 2.8, ik ben echt wel tevreden van die aankoop.

    Xray

    03/04/2008 at 13:11

  4. Je hebt hier goeie tips gekregen, maar ik vind dit resultaat echt al prima hoor!

    s.goovy

    05/04/2008 at 13:44


Geef een reactie

