feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Hawai – Sunset Beach

with one comment

Deze morgen de laatste dag dat ik vanuit Hawai rapporteer want vanavond rond 20u vertrekt onze vlucht, 8u lokale Belgische tijd. En dan zijn we vertrokken voor een reisje van een goeie 24u want zondagochtend rond 8u kom ik toe in Zaventem. De rest van de verslagen zal dus gerapporteerd worden vanuit België.

Goed – Sunset Beach vandaag aan de North Shore. Hier is het min of meer de plaats waar surfers in de winter (december-januari) de meeste fun en waves hebben. Ik had zelf gehoopt om een paar foto’s te kunnen maken van surfers maar die waren op het ogenblik dat we er passeerden helaas niet in het water😦

Bon, dan maar een paar zeezichtjes gefotografeerd:

20080406_Weblog_Hawai_Dag_2_Sunset_Beach_001

Uitzicht met de typische “Baywatch” – cabine:

20080406_Weblog_Hawai_Dag_2_Sunset_Beach_002

Een soort van zeehond (ik ben de naam kwijt) die hier zeer sterk beschermd wordt. De dieren komen op het strand rusten. Door de Lifeguards (zie tweede foto) wordt de nodige omheinig voorzien zodat deze dieren rustig kunnen blijven liggen en niet gestoord worden!

20080406_Weblog_Hawai_Dag_2_Sunset_Beach_003

20080406_Weblog_Hawai_Dag_2_Sunset_Beach_004

20080406_Weblog_Hawai_Dag_2_Sunset_Beach_005

20080406_Weblog_Hawai_Dag_2_Sunset_Beach_006

20080406_Weblog_Hawai_Dag_2_Sunset_Beach_007

Na onze famuous 15 minutes op Sunset Beach was het tijd om even te gaan eten. Verse shrimps recht uit een kweekvijver. Dit was het restaurant:

20080406_Weblog_Hawai_Dag_2_Sunset_Beach_008

20080406_Weblog_Hawai_Dag_2_Sunset_Beach_009

Voor Europeanen niet echt bekend zo van die restaurantjes langs de kant van de weg, waarbij de keuken wordt gehouden in een truck, en het restaurant zelf eigenlijk niet meer is dan een overdekte tent. Maar het moet gezegd, het waren goeie shrimps !

Bon, ik ga me nu klaarmaken voor de laatste dag. In principe nog een beetje shoppen, en daarna een wandeling maken aan Diamond Head – naar het schijnt moet het daar een mooi zicht zijn, foto’s kan je dus nog wel verwachten hiervan. Vanmorgen ben ik extra vroeg opgestaan om nog een paar ochtendstond fotootjes te maken, kwestie dat mijn statief niet voor niks is meegeweest😉

Zo, tot binnenkort in België !

Written by fbaert

11/04/2008 bij 18:11

Geplaatst in Landschap, Me

Tagged with

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het zeewater heeft een prachtige kleur zeg!!

    Serge

    11/04/2008 at 19:32


Geef een reactie

