feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Portretje van onzen Brent

with 8 comments

Vandaag moesten we bij mijn schoonouders gaan eten voor de verjaardag van Xander, en in de latere namiddag moesten we met mijn ouders een boottochtje maken met de pannenkoekenboot… dat maakte dat ik al mijn fotomateriaal ter beschikking had.

Toen vroeg mijn vrouw of ik niet een paar foto’s van onzen Brent wou maken in de tuin, en ik dacht, bon waarom nie, goeie voorbereiding voor de modellenshoot die er ooit eens van moet gaan komen, en nog wat portretwerk met de 70-200, why not.

Dit zijn de foto’s die eruit zijn gekomen:

20080427_Weblog_Brent_001

20080427_Weblog_Brent_002

20080427_Weblog_Brent_003

20080427_Weblog_Brent_004

20080427_Weblog_Brent_005

Als ik ze zo zag op het LCD schermpje was ik er min of meer tevreden over, maar toen ik ze in Lightroom begon te bewerken, was ik er al iets minder tevreden over om twee redenen:

1. Scherpte – zit bij een paar van de foto’s niet helemaal goed mijn inziens, maar vermoedelijk niet helemaal zichtbaar op het kleine formaat hier.

2. De zonnestand – de foto’s zijn pal op de middag genomen (in de EXIF staat de tijd nog op het oude uur ;))  en die schaduwen storen me dus eigenlijk wel. Dit had ik kunnen oplossen door een klein beetje in te flitsen, en ik heb er dus niet aan gedacht om die boven te halen. Een klein excuus is dat ik weinig tijd had omdat we moesten gaan eten, maar toch.

Alleszins al doende leert men hebben ze me altijd geleerd.

Written by fbaert

27/04/2008 bij 20:14

Geplaatst in Family, Modellen

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jouw redenen wegen toch niet op tegen het guitige van je zoontje. Men overdrijft soms het belang van de technische kwaliteiten van een foto vind ik.
    Die schaduwen storen me hier bv. helemaal niet. Als je zou geflitst hebben zou het er denk ik minder natuurlijk hebben uitgezien.
    Enfin, leuke reeks, geweldige t-shirt.

    gekiekt

    28/04/2008 at 07:27

  2. ik stem in met Mr Gekiekt. anderzijds had je hem kunnen draaien dat zijn gezicht in de schaduw zat, waardoor je foto’s op f2.8 zou kunnen maken, met een hele wazige en lichtere achtergrond tot gevolg. Scherpte kan dan wat moeilijk zijn, maar als je op de ogen scherpstelt lukt dat best

    jurgen

    28/04/2008 at 08:03

  3. Kijk eens aan, ik word “Mr Gekiekt” genoemd! 😉

    gekiekt

    28/04/2008 at 09:30

  4. Prachtige portretjes. Mooi.

    Xray

    28/04/2008 at 10:20

  5. Leuke portretjes, die schaduwen storen me helemaal niet!

    Ymke

    28/04/2008 at 20:23

  6. Persoonlijk vind ik het een leuke reeks geworden. En dat t-shirt is echt geestig 🙂 Je kan ook met een reflectiescherm de schaduwen wat oplichten.

    Serge

    28/04/2008 at 21:04

  7. @allen: bedankt voor jullie leuke en positieve commentaar.

    @Serge: laat nu dat reflectiescherm het enige zijn dat nog thuis lag 😦 – volgende keer smijt ik alles in mijn koffer. Maar ik ga er binnenkort nog eens werk van maken. Oefening baart kunst 😉

    fbaert

    28/04/2008 at 21:06

  8. Geinig zoals hij zn spierballen toont met het shirt erbij 😉 Hele leuke serie. Misschien qua scherpte wat je zegt. Maar het moment is bevroren en die raak je niet meer kwijt 🙂

    Anita Bozelie

    04/05/2008 at 19:25


Geef een reactie

