feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Back to normal

with 5 comments

Eindelijk terug een beetje een normaal levensritme, afgelopen weekend was een succes qua Kindervlaamse kermis, ook nog een beetje tijd gehad om hier en daar een foto te nemen van de gebeurtenissen. Voor mezelf zo om en bij de 251 foto’s van het vrij podium en allerlei randactiviteiten.

Hier een paar van de portretjes die ik heb gemaakt:

Een groot aantal met de 70-200 2.8 hoewel ik hier beter een kleiner bereik had kunnen gebruiken. Belichting is gebeurd met twee flitsers op statief met kop naar het witte plafond (eentje op halve kracht, en eentje op volle kracht). Niet ideaal opgesteld maar bon ik kon er nadien niet veel meer aan veranderen.

Jumpen is “in” bij de jeugd, ik heb wel mijn ogen opengetrokken moet ik zeggen bij die jonge gasten hun danskunsten:

20080523_Weblog_KvK_001

Deze vond ik ook wel iets hebben:

20080523_Weblog_KvK_002 

Mijne zoon, fier als een gieter dat papa heel de dag op school kwam helpen, en ik heb er dan meteen ook even van geprofiteerd om hem te proberen vastleggen op foto:

20080523_Weblog_KvK_003

Volgende foto’s zijn genomen met mijn 50mm, ik had niet echt veel zin om te flitsen.

Ook schaken is nog in bij de jeugd:20080523_Weblog_KvK_004

Deze vind ik zelf één van de leukste, vooral moeilijk omwille van het sterke contrast in belichting, maar het belangrijkste – het gezichtje van de meid is goed uitgelicht, en de kleinere DoF zorgt voor een beetje dynamiek…(allez vind ik hé)

20080524_Weblog_KvK_005

En nog een laatste portretje bij ISO800:

20080525_Weblog_KvK_006

Op naar volgend weekend, in principe trek ik zondag 1/6 richting De Haan. Dus daar ga ik toch even tijd proberen nemen om een paar plaatjes te trekken !

Written by fbaert

26/05/2008 bij 20:48

Geplaatst in Me, Portret

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Voortreffelijke reeks met een voorkeur voor de schaakfoto en het laatste portret (ze zijn allemaal mooi hoor!) Ik ben héél nieuwsgierig naar uw foto-impressie van De Haan volgende week! Sublieme plaats!

  2. een hele leuke reeks!

    MJ

    28/05/2008 at 07:37

  3. heel leuke foto’s !

    pauline grossen

    31/05/2008 at 09:16

  4. Mooie reeks, vatten volgens mij goed het hele gebeuren samen.

    Hippopotamos

    31/05/2008 at 23:06

  5. Leuke reeks hoor.

    Xray

    01/06/2008 at 19:57


Geef een reactie

