feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Experimentjes

with 6 comments

Tegenwoordig vraagt mijn vrouw regelmatig om haar wat foto’s te leveren die ze in de brochures kunnen gebruiken voor Kriebels & Kuren. Als amateur fotograafje is da natuurlijk leuk (hoewel ik vind dat ze dikwijls nogal rap content zijn – maar goe, als het gratis is…).

Nu kwam ze met de vraag: ik heb wat foto’s nodig met een paar champagne glazen en een fles champagne… dus op een rappeke gisterenavond wat testjes gedaan.

Is me dat moeilijk gebleken, hier mijn eerste resultaten, ik ben er nie content mee… en ga er nu toch een beteke meer mee experimenteren…om tot een beter resultaat te komen, want een goeie belichting is nie simpel. Tips zijn uiteraard welkom.

Hier de selectie die mijn vrouw heeft gemaakt (en ja we hebben de fles uiteindelijk wat afgedroogd zoals je ziet in een aantal van de foto’s ;)):

20080618_Weblog_Champagne_001

20080618_Weblog_Champagne_002

20080618_Weblog_Champagne_003

20080618_Weblog_Champagne_004

20080618_Weblog_Champagne_005

Written by fbaert

19/06/2008 bij 20:52

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Als ik mag, een paar tips: doe de fles open, of doe een fles goedkope schuimwijn open, zodat je half gevulde glazen kan fotograferen. En echte fluitjes, die niet naar boven toe opengaan, vind ik mooier.

    chateaubrys

    19/06/2008 at 20:58

  2. Je eerste foto vind ik de beste. Ik heb mij onlangs ook eens gewaagd aan product fotografie (zie mijn pentax foto’s). Ik heb deze gewoon belicht met een bureau lamp.

    Als je die fles belicht lijkt het mij erg mooi om de kleur weer te geven van de fles zoals in de eerste foto meer het geval is dan bij de rest. Het geheel wordt mooier als de fles groener is en een stuk minder zwart.

    De glazen vullen lijkt me ook leuk maar volgens mij niet verplicht.

    En misschien zachter licht gebruiken

    zijn maar enkele ideetjes hopelijk helpt het wat

    Frederik

    19/06/2008 at 21:59

  3. Flessen fotograferen is van het moeilijkste dat er is. Je kan het snel snel doen en zie je overal reflecties, of je kan het goed doen zonder dat je echt reflecties van je lichten ziet. In mijn opinie slagen misschien 5% van de beroepsfotografen in het fotograferen van een fles wijn.
    Je resultaat is op zich niet zo slecht, maar kan uiteraard verbeterd worden. Ook de nabewerking in photoshop is noodzakelijk.
    Hier (http://www.jurgendoom.be/gallerij/Bedrijfsfotografie?page=13) kan je zien hoe het ook kan, al is zelfs dit voor verbetering vatbaar.
    Foto belicht met 2 “striplights” door “kalkpapier”. Nabewerking in photoshop van labels en fles apart. Lichte “blur” op fles.

    jurgen

    20/06/2008 at 07:20

  4. ’t Ligt er natuurlijk een beetje aan wat de opdracht is en wat jouw foto moet gaan zeggen. Afgezien van het technische deel is dat het belangrijkste. Bij champagne denk ik aan feest, uitbundigheid en dat zie ik in de foto’s niet zo terug. Gevulde glazen, ja dat zal zeker helpen.
    Veel doen en vergelijken. Denk ook aan de vlakverdeling, niet zo stijfjes alles in het midden….Ach, dit zijn zo mijn mijmeringen bij het zien van deze foto’s. Succes verder.

    René

    20/06/2008 at 08:19

  5. De eerste foto is op zich goed. Al zou ik voor de achtergrond toch net iets anders gekozen hebben. Iets kleurrijkers , ik denk hierbij aan buiten fotograferen op een eiken tafel ? Straalt ook wat meer sfeer uit , maar kom , deze foto’s zijn belange niet slecht , maar de achtergrond stoort me wat.

    ikbenangelique

    22/06/2008 at 09:28

  6. […] reacties Serge op Durbuy (2)MJ op Durbuy (2)ikbenangelique op ExperimentjesFotogeniek Belgie (K… op DurbuyRené op […]


Geef een reactie

