feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Experimentjes (2)

with 2 comments

Allereerst al van harte bedankt voor de vele tips die jullie hebben gegeven naar aanleiding van mijn vorige post, en ik ga er zeker iets mee doen, zowel met de meer technische tips, als met de sfeer/omgevingstips.

Vandaag ook nog een beetje geexperimenteerd met mijn flash. Afgelopen dinsdag is mijn sb-600 op de grond getotterd, en was hij aan de voet ook behoorlijk kapot. Ik heb het nu wel gefixt gekregen met een beteke patex, maar heb toch een beetje schrik om hem nog op mijn Fuji camera te zetten (om op mijn statief te zetten lijkt er geen probleem…). Geen nood ik heb ook nog een sb-26 en die werkt ook perfect, deze heeft zelfs nog een paar features meer, maar je kan niet via TTL werken. Op zich vind ik het eigenlijk niet zo een ramp om manueel te werken, en experimenteer ik hier nu een beetje mee, af en toe met goed resultaten, af en toe ook wat minder, maar je leert er wel meer mee inschatten hoe je je instellingen moet zetten in bepaalde situaties.

Alleszins, onze Xander was vanmiddag nog vollen bak aan het voetballen in onze kleine tuin, en ik heb meteen even geprobeerd om met de rear curtain sync instelling van mijn flash te spelen, kwestie van een “dynamische” foto te maken. Zelf vind ik hem goe gelukt…

20080622_Weblog_Xander_in_actie_001

Hieronder een voorbeeldje van flash in het begin van de foto, hierdoor komt de aandacht te liggen op de bal… let wel deze foto is niet geheel scherp omwille van de 1/20s (en mijn niet al te vaste hand).

20080622_Weblog_Xander_in_actie_002

Written by fbaert

22/06/2008 bij 19:39

Geplaatst in Experimentje

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja hoor. Tweede flitsgordijn is hier een goede keuze gebleken.

    Xray

    22/06/2008 at 20:21

  2. Inderdaad: de tweede en over een paar jaartjes is Xander er bij op een EK of WK, dat is zeker!

    René

    22/06/2008 at 20:59


Geef een reactie

