feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Back in Belgium

with 6 comments

Sinds gisteren terug in België… gelukkig, want na 5 dagen te leven in Houston, een betonnen stad waar eigenlijk niet zo geweldig veel te beleven valt (qua bezienswaardigheden dan) en bij continue temperaturen van 33 graden buiten (maar geweldig koud binnen) kan ik opnieuw genieten van ons Belgisch landje…

Ik moet zeggen, we hadden ook wel weinig tijd om dingen te gaan bezoeken, want alles was behoorlijk goed georganiseerd door Microsoft, dus hadden we altijd wel iets te doen, ook ’s avonds. Er zat 1 interessant bezoek bij aan het Johnson Space Center. Hoewel ik er net iets meer van had verwacht… Het begint met een bezoekje aan het Mission Control Center, je zou een hypermoderne zaal verwachten, maar eigenlijk valt dat nogal tegen…het ziet er allemaal een beetje oubollig uit, maar ik vermoed dat ze nogal conservatief omgaan met technologie: if it works, don’t break it. Een tweede stop langs de training ruimte, waar een volledige replica staat van het ISS (International Space Station). Een laatste stop wordt gedaan bij een reconstructie van een Apollo raket (als ik me niet vergis…) – die was zeker de moeite van het bekijken waard, bangelijk groot zo een ding.

Daarna terug naar de hoofdingang waar een evenementenhal was. Daar kregen we nog een uiteenzetting van deze astronaute. Dat was voor mij zowat het interessantste om een goed idee te krijgen wat er zo allemaal gebeurt in de ruimte…vooral ook omdat ze een eerlijk beeld gaf van zo’n missie, en ook omdat ze eerlijk antwoordde op de vragen die door het publiek werden gesteld.

Ik moet het toegeven, ik heb van Houston geen foto’s genomen. Om een of andere reden had ik er geen zin in…vooral ook omdat de stad me niet echt lag denk ik. Hoewel op de donderdagavond in het Minute Maid park het wel een bangelijke opportuniteit had geweest om hier en daar foto’s te nemen, want dit was wel een bangelijk baseball stadion.

Toch vanuit mijn hotelkamer op het 22ste volgende foto’s genomen:

20080708_Weblog_Houston_001

Ongelooflijk scheefgetrokken door lensvervorming, maar ik had geen goesting om er iets aan te proberen doen😉

20080708_Weblog_Houston_002

Written by fbaert

13/07/2008 bij 18:58

Geplaatst in Uncategorized

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Houston ken ik goed en daarom vind ik het zo treffend wanneer je zegt: buiten warm maar binnen o zo koud. De airco’s staan inderdaad erg laag afgesteld en dat kan je parten spelen wanneer je weer thuis bent…dus pas op, Frederik!
    Vergeet niet dat Houston Control Center intussen al heel wat jaarjes meegaat dus dat het wat oubollig overkomt kan ik begrijpen. Maar dat je de stad fotografisch bent vergeten…dat is toch…nouja…
    Een kans om je op lijnen, vlakken, abstracten…and name it…te werpen. Volgende keer dus?

    René

    13/07/2008 at 19:32

  2. René, je hebt wel gelijk over die abstracten, maar er was inderdaad te weinig tijd (en ook wel een beetje goesting) voor… Misschien een volgende keer inderdaad.
    Volgend jaar gaat de conference in New Orleans door… lijkt me ook een interessante stad (hopelijk kan/mag ik gaan).
    En inderdaad het speelt al parten…

    fbaert

    13/07/2008 at 19:40

  3. welkom terug, spijtig dat je geen tijd had om foto’s te maken (dat is vaak zo op zaken reizen), maar de beelden van Huston heb je vast wel in je hoofd… weeral een rijke ervaring!

    MJ

    14/07/2008 at 06:57

  4. Geen zin hebben om foto’s te maken. Zal vast door die airco’s komen.

    Hopelijk was het toch een fijn/interessant reisje!

    Frederik

    14/07/2008 at 11:27

  5. knappe skyline & welcome back !

  6. Welkom terug in ons apelandje. Hopelijk geen fotografische burn-out? Toch wel 2 knappe platen dus jammer dat we niet veel meer zullen zien.

    Xray

    15/07/2008 at 19:41


Geef een reactie

