feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Scherpte

with 4 comments

Naar aanleiding van mijn vorige post en jullie commentaren moet ik inderdaad toegeven dat de scherpte niet super super was. Op de grote versies viel het iets minder op, maar na het grondig bekeken te hebben, is het inderdaad niet op de juiste plaats scherp.

De meeste foto’s zijn genomen met diafragma 4,8 en de laatste op 6,7. Maar mijn indruk met de 50mm is als ik iets te dicht op mijn onderwerp zit (was hier wel het geval, het hoofd was beeldvullend), en ik scherpstel en daarna herkadreer het dus al eens durft fout lopen. Is hier dus duidelijk gebeurd. Maar goe, uit fouten kan je leren😉

Hier eentje vanop iets meer afstand gefotografeerd en gecropt, maar voor de rest niks aan gewijzigd… ook met de 50mm op 5.6 bij 1/250.

20080723_WL_Frederique_001

Toch iets scherper hoop ik ? Je kan doorklikken voor de grotere versie😉

Door dit soort fouten en het gebruiken van je lenzen op verschillende diafragma’s, verschillende afstanden en analyse achteraf of door constructieve commentaar maken dat je steeds bijleert. Dus dank jullie voor jullie commentaar !

En nog een nieuwtje, vandaag heb ik me nog een lensje aangeschaft waar ik al een aantal keer over had gesproken. De Tamron 17-50 2.8. Ik kijk er al naar uit om er ook mee te testen…

Written by fbaert

25/07/2008 bij 21:09

Geplaatst in Materiaal, Me, Portret

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Proficiat met de lansaankoop. By the way: sfer in de foto is vaak nog belangrijker dan uitgesproken scherpte.

    Xray

    26/07/2008 at 10:54

  2. Dat zijn pas ogen !!!
    Proficiat met het nieuwe lensje, ik ben benieuwd om daar snel meer van te zien !!

    Frederik

    27/07/2008 at 15:45

  3. hele leuke fot met die sprankelende oogjes en die blos op haar kaken.

    ysabje

    06/08/2008 at 11:18

  4. foto. ipv fot

    ysabje

    06/08/2008 at 11:19


Geef een reactie

