feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

De Tamron 17-50 2.8

with 6 comments

Omdat Steven er naar vroeg, hier even heel kort mijn ervaringen met de Tamron 17-50 2.8. Wel heel veel kan ik er nog niet van zeggen, maar de ervaringen ermee tot nu toe zijn wel goed. Vooral als je bekijkt wat de lens uiteindelijk kost. Nieuw denk ik kost ze ongeveer 380 euro als ik me niet vergis.

Naar goeie gewoonte koop ik al eens iets tweedehands wat maakt dat ik een bijna niet-gebruikte lens zonder schade heb gekocht voor 280 euro… Naar mijn mening, en in het licht van toch budgetvriendelijk degelijk materiaal te kopen een goeie deal.

Maar goed naar kwaliteit toe, ik moet eerlijk zijn ik zal er nog wat meer moeten mee fotograferen om er een goed oordeel over te vellen, maar de scherpte lijkt me toch meer dan ok te zijn. Naar ik me heb laten wijsmaken (maar ik zou het zelf niet weten) kan het qua scherpte naar het schijnt wel mee met een 17-55 van Nikon, maar nogmaals ik zou het zelf nie weten.

Na het grote verlof, dat stilaan aan komt voor mij, zal ik in Frankrijk uitgebreid de kans hebben om mijn lensje te testen en jullie (hopelijk toch) te plezieren met een paar prachtige foto’s.

Dus nog even afwachten… of Steven als je ze eens wil testen… mail me dan maar😉

Written by fbaert

06/08/2008 bij 20:35

Geplaatst in Materiaal

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Volgens de reviews die ik ooit gelezen heb, is dit wel een erg goede lens, zeker gezien prijs/kwaliteit.

    Serge

    06/08/2008 at 21:24

  2. Tja voor die prijs lijkt het me een goede deal hoor. Zelfs de nieuwprijs valt reuze goed mee.

    Xray

    06/08/2008 at 21:43

  3. ik denk niet dat je daar slecht aan gedaan hebt, ’t is echt geen geld voor een 2.8 zoom. Mits een beetje fotograferen zal je wel snel zien wat de kwaliteit ervan is. We kijken in elk geval uit.

    jurgen

    07/08/2008 at 10:16

  4. Voor 280 euro kan je helemaal niet sukkelen. En het is zeker een lens waar je veel kanten mee op kan gaan.

    Frederik

    07/08/2008 at 11:14

  5. Amai, merci om zo snel even je bevindingen mee te delen!

    s.goovy

    07/08/2008 at 12:26

  6. ‘k Ben ook zwaar aan ’t overwegen om deze lens te kopen. ‘k Lees er ook héél veel goeie dingen over! Bedankt om je bevindingen met ons te delen🙂

    Jens Daems

    18/08/2008 at 08:52


Geef een reactie

