feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Portretje (Update)

with 5 comments

Al lang geleden dat ik nog eens een portret heb gepost. Wel hier is er nog eentje van de eerste dag dat we op verlof vertrokken zijn.

Xander wou per sé met de trein op de achtergrond gefotografeerd worden, en ik vond dat persoonlijk geen slecht idee. Alleen waren de lichtomstandigheden nogal ambetant, veel tegenlicht waardoor je indien je automatisch fotografeert dus enkel een silhouet tezien krijgt. Mijn gewone flits had ik helaas niet bij, dus werd het even improviseren met de ingebouwde flits.

Belichting instellen op de achtergrond zodat deze mooi is uitgelicht, en dan de flits opgezet (en power instellingen aangepast op -1 of -1,5). Ik moet toegeven ik heb nog wel een en ander moeten doen in Lightroom om het helemaal goed te krijgen, want bij f/11 moet da flitske toch al behoorlijk geven😉

Alleszins hier het resultaat:

20080815_Xander_001-border

Wat denken jullie ?

Hierbij een updateje met een ietwat mindere vignette (en de saturatie terug op 0)

Written by fbaert

21/09/2008 bij 11:08

Geplaatst in Bewerking, Experimentje, Portret

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het vignet is voor mij wat te overdreven. De kleuren lijken mij wat vreemd.
    Ik heb al fijnere portretjes van jou gezien

    Frederik

    21/09/2008 at 11:57

  2. vignet: eens met frederik..
    maar xander had gelijk om voor de trein te willen staan.. vind het veel hebben! ik kijk nu eens verder op je blog..

    nimsa

    21/09/2008 at 17:31

  3. Geef mij maar de versie met alles erop en eraan!!
    Je mag dat tweaken in LR eens uitleggen, heb je daarvoor een stokje toegeworpen😉

    Jef Janssens

    22/09/2008 at 00:36

  4. Bijzonder leuk portretje! Zowel qua pose als qua achtergrond. Vignettering geeft voor mij zelden een meerwaarde. Dus voor mij ééntje zonder

  5. Ik vind het kader eromheen niet zo mooi. Het maakt het wat benauwd. De kleuren vind ik wel heel mooi. Het maakt het portret wat anders dan anders.

    kunstacademie

    16/10/2008 at 12:58


Geef een reactie

