feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Stokje (2)

with 11 comments

Zoals deze week beloofd nog 2 foto’s voor en na, op zich bewerk ik meestal niet of weinig, maar bij deze heb ik me wel eens laten gaan.

Voor de eerste foto vond ik het een bangelijk dreigend wolkendek, en de lichte gele toets in het midden van het beeld vond ik ook wel iets hebben. Ik heb het dan zo overdreven bewerkt dat het een schilderijtje werd.

Bewerking vooral uitgevoerd Lightroom door serieus aan de kleurenschuiven te trekken, en daarna in Photoshop de voorgrond lichter gemaakt.

20071231_Voor_Na_1_002

20071231_Voor_Na_1_001

Onderstaande beeldjes komen uit Bokrijk, op zich was ik niet echt content van de foto’s maar toen ik het onderstaande beeld zag dacht ik aan een bewerking die ik eens had gelezen om een pinhole effect te bekomen. Eerst Z/W omzetting (nog in Photoshop) en daarna een radial blur toegepast, en nog een ander blurke  waar me de naam van ontgaat. Daarna het beeld herleidt tot een vierkante crop.

20070930_Voor_Na_2_002

20070930_Voor_Na_2_001

Nu mag ik nog even de stokjes doorgeven, niet eenvoudig gezien de meeste bloggers die ik volg reeds één of meerdere malen een stokje hebben gekregen.

Ik ben vooral benieuwd naar de voor en na’s van:

Ysabel – mijn kleinste wereld

Tom Leuntjes, die momenteel een bangelijke huwelijkreportage heeft gedaan

s.goovy

Dus bij deze opdracht verwerkt😉

Written by fbaert

27/09/2008 bij 09:51

Geplaatst in Bewerking, Experimentje

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Amai die eerste vind ik toch heel mooi bewerkt !!

    Frederik

    27/09/2008 at 12:54

  2. dat pinhole effect kan ik echt wel smaken. die moet ik onthouden ! mooi mooi. kheb reeds dit stokje beantwoord maar ik steek er een stukje van in bij men volgende post.

  3. Lap, weer extra werk op de plank! Neenee, grapje… maar wel effe geduld plz😉
    Die laatste kan ik wel smaken, heel leuk effect.

    s.goovy

    29/09/2008 at 08:33

  4. Heerlijk effect bij die tweede. En de eerste is natuurlijk ook weer een afgewerkt product.

    Xray

    29/09/2008 at 19:39

  5. Zeer mooi bewerkt die tweede foto! Proper

    Rulan Kurek

    30/09/2008 at 20:58

  6. Mooie foto’s, mooie bewerkingen! Het huisje doet me denken aan Hans & Grietje en het Peperkoekenhuisje om de een of andere bizarre reden!😀

    Bart Werbrouck

    03/10/2008 at 17:45

  7. ik kom er nu pas achter dat ik een stokje heb gekregen van jou! ik ga met graagte aan de slag!

    ysabje

    05/10/2008 at 18:18

  8. eerst vond ik je bewerkte zeefoto er wat over, maar nu ik ‘m terugzie vind ik ‘m eigenlijk heel sterk. Het heeft iets andereplaneterigs, maar is wel esthetisch. De bewerking van het huisje is ook interessant, vind ik. Het origineel heeft niets dat me echt boeit, maar de wewerkte versie krijgt plots iets griezeligs en aantrekkelijk. Goeie keuze als je het mij vraagt

    ysabje

    05/10/2008 at 21:09

  9. Die eerste beelden vind ik echt machtig…

    Ymke

    06/10/2008 at 20:16

  10. Strand-foto vind ik geweldig. Wat ligt daar eigenlijk op de voorgrond?
    Boei?

    xaviervankeirsbulck

    07/11/2008 at 10:27

  11. Ik vind je strandfoto geweldig. Wat ligt daar eigenlijk op de voorgrond?
    Boei?

    xaviervankeirsbulck

    07/11/2008 at 10:29


Geef een reactie

