feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Flits Workshop

with 6 comments

GIsteren ben ik bij Jürgen Doom een workshop flitsfotografie gaan volgen. Degenen die mijn blog volgen weten dat ik wel interesse heb in het Strobisme as such, en er valt geweldig veel over te vinden op het internet, ondermeer op de blog van Jürgen, maar eveneens op de blogs van Fotofolio, en andere… je kent ze wel.

Echter is het allemaal mooi om te lezen, maar in de praktijk uitgelegd krijgen is toch nog een pak interessanter. En ik moet zeggen daar is Jürgen meer dan in geslaagd. Waarom ? Omdat de workshop een mooie afwisseling was tussen theorie en praktijk, en eens je een beetje uitleg hebt gekregen is het gewoon belangrijk om die kennis in de praktijk om te zetten.

Hier zijn een paar resultaatjes:

Eentje omgezet naar z/w

20090124_Flitsworkshop_040

20090124_Flitsworkshop_047

Girl power !

20090124_Flitsworkshop_053

20090124_Flitsworkshop_057

20090124_Flitsworkshop_060

Zoals je ziet, heb ik geen ervaring in het aansturen van modellen – en waren we nogal op het technische gericht. Echter was het wel voor mij een leuke eerste ervaring in modellenfotografie en smaakt dit naar meer.

Ik wil hier ook beide modellen nog even danken (Jolien en Birgit) – want het was pokkekoud en jullie moesten het daarbij ook nog eens verdragen dat wij met onze toestellen en flitsers aan het frunikken waren…

Ik hoop binnenkort terug meer te kunnen posten – want het was weer iets te lang geleden.

Written by fbaert

25/01/2009 bij 21:57

Geplaatst in Modellen, Portret, Strobist

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. er zat duidelijk een uitleg bij met het color shiften van de WB. braafjes belicht. de laatste 2 met de kickers/rim lights vind ik de beste.

  2. Waarschijnlijk heb je wel veel geleerd in zo een workshop! Kzou zeggen, doe zo voort🙂

    Sofie

    26/01/2009 at 22:08

  3. ’t resultaat mag er wel zijn, sfeervol!

    MJ

    28/01/2009 at 07:21

  4. omdat ik benieuwd ben wat de 4de foto uit jouw fotomap is, een stokje
    neem een kijkje op
    http://isla08112006.wordpress.com/2009/02/03/stokje/

    maaike

    03/02/2009 at 16:15

  5. heel mooie resultaten na een eerste les !! Go on!

    fo2boek

    06/02/2009 at 16:56

  6. Ik kan nauwelijks wachten tot 14 maart. Dan kruip ik op de schoolbanken bij Jürgen. Kanp resultaat hier.

    Xray

    22/02/2009 at 23:18


Geef een reactie

