feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Circus Zeppelini

with 3 comments

Zoals in mijn vorige post gemeld moest ik vandaag nog wat foto’s gaan maken van een middagje dat was opgezet door de kleuterjuffen in de school waar Xander naar toe gaat. Het thema was circus en alle kinderen moesten leuke showkes opvoeren.

Echter naar aanleiding van mijn ervaring van vorig weekend wist ik dat het een uitdaging zou worden om dit degelijk belicht te krijgen. De activiteiten gingen door in de sporthal, waar je bij ISO1600 zelfs bijna nog geen haalbare sluitertijd haalt en waar dan de algemene verlichting nog brandt. Echter zou die verlichting nu grotendeels uitgaan en de circus “arena” enkel nog verlicht worden met een paar spots….

Een leuke uitdaging dus, ik had mijn twee flitsers bij maar ik was blij dat ik nog een derde kon lenen (en het was nodig). Tijdens het fotograferen heb ik ook hier en daar wat met de instellingen van sommige flitsers gespeeld, omdat op een gegeven moment (er was meer volk dan ik had gedacht) de flitsen redelijk open stonden (24 mm zoom). Dit gaf op sommige foto’s serieuze schaduwen, na het aanpassen naar 70mm zoom was dit wel weg.

Op zich dus weer een leerrijke ervaring bij. Ik ben zelfs min of meer tevreden van de foto’s, niet dat het kunstwerkjes zijn maar als weergave kan het wel dienen denk ik.

Onderaan een paar voorbeeldjes. Een overzichtsfoto op het moment dat het nog rustig was. Ik was wel verstandig genoeg om er een stuk te vroeg te zijn om de flitsers op te stellen en een en ander te testen.

Circus_Zeppelini-3

Circus_Zeppelini-24

Circus_Zeppelini-40

Circus_Zeppelini-18

Circus_Zeppelini-75

Circus_Zeppelini-83

Circus_Zeppelini-98

Circus_Zeppelini-125

Allez tot binnenkort !

Update: de rest van de foto’s kan je bekijken op volgende link (paswoord: circus): http://frederikbaert.zenfolio.com/p1011807596

Written by fbaert

20/02/2009 bij 21:43

Geplaatst in Family, Strobist

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. TOFFE reportage

    Bij de eerste foto had ik even het gevoel dat het een speelgoedsetting was😉

    MJ

    22/02/2009 at 09:42

  2. mooie reeks

    Gregory

    03/03/2009 at 16:34

  3. Knap reeksje!

    Joke

    10/03/2009 at 17:16


Geef een reactie

