feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

En nog een beetje verder geëxperimenteerd

with 2 comments

Vandaag toch nog wat verder geëxperimenteerd. Een poging tot low key – ben zelfs niet helemaal zeker of het goed gelukt is (volgens het histogram wel…) maar goed, ik laat het aan jullie over. Nu ik heb het toegepast op onze Xander – low key voor kinderen is niet meteen geweldig, maar goed bij gebrek aan andere modellen en toch een beetje willen oefenen hier de resultaten:

Low_key_Trial-1

Low_key_Trial-2

 

Foto’s gewoon genomen in onze slaapkamer, parapluutje rechts van de camera (zeker geen full power) en een flitsje links achteraan (cross-light) met als bedoeling te voorzien in een rimlight (of hoe noem je het ook weer) op 1/32 of zelfs 1/64 denk ik. Dat had bij nader inzien toch iets harder gemogen.

Wat me trouwens ook opvalt als ik de foto’s in Lightroom bekijk ze er beter uitkomen dan de jpg’s die ik hier publiceer. Komt dit nu enkel en alleen door de witte achtergrond versus de donkere achtergrond ?

Update:

Ondertussen ben ik eruit dat ze niet goed zijn. Moet dringend nog eens oefenen om het beter te krijgen (bvb paraplu niet gebruiken maar meer accentueren met mijn flitsers). Tips uiteraard ook altijd welkom.

Written by fbaert

14/03/2009 bij 20:35

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] a comment » Na een nachtje erover geslapen te hebben mag je de vorige post totaal negeren. Dit is geen low-key, maar gewoon een onderbelichte foto. Erger nog, ik heb het zelf […]

  2. Hebben we het dan over een ‘no key’ foto? Maakt niet uit dat ´ie niet geslaagd is, maar als ik echt niet tevreden ben post ik hem niet of vraag ik collega´s om feedback via de blog…

    Joeri

    06/04/2009 at 06:52


Geef een reactie

