feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Communie foto’s

with 8 comments

Een paar weken geleden vroeg een collega van me of ik de foto’s voor de eerste communie wou schieten van zijn zoon Thibaut.

Ik vond het een hele eer, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook behoorlijk zenuwachtig was. Ga ik dit wel kunnen, heb ik wel genoeg geduld met kinderen (mijn ervaring met foto’s nemen van mijn oudste zoon in gedachte), zal ik wel genoeg inspiratie hebben. Je weet wel, traditionele plankenkoorts kan je het wel noemen.

Alleszins, vorig weekend afgesproken in Middelkerke en een hoop foto’s geschoten (al een geluk – dan waren er toch een paar goeie ;)) en ondertussen is ook het kaartje in orde gebracht en goedgekeurd. Die foto’s zal ik later nog plaatsen. Hier alleszins een paar foto’s die ik wel leuk vond.

Blog_Thibaut-1

Blog_Thibaut-2

Blog_Thibaut-3

Blog_Thibaut-4

Ook nog even wat geëxperimenteerd met de flitsjes af en toe, en wat jump foto’s genomen (heeft wel een aantal pogingen nodig gehad). Hier een resultaat (heeft het niet gehaald – op het kaartje komt een andere foto waarin Thibaut wel richting camera kijkt – maar zonder flits) met flits waar ik de dubbele schaduw wel leuk vind.

Blog_Thibaut-5

Wat heb ik eruit geleerd, dat ik nog een hele hoop te leren heb, en dat ik behoorlijk wat foutjes heb gemaakt, zaken die steeds beter kunnen. Maar goed, al doende leert men.

Thibaut – alleszins bedankt want het was heel tof om je te mogen fotograferen, enne morgen komt er nog een vervolg want dan gaan we fotograferen bij echte sportwagens, zeg nu zelf – niet iedereen kan dicht bij een Porsche GT gefotografeerd worden😉

Written by fbaert

17/04/2009 bij 20:11

Geplaatst in Communie, Me, Portret

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wow, die eerste is een plaatje uit de ‘boekskes’ !!

    Jef Janssens

    17/04/2009 at 20:35

  2. De eerste foto is mijn favoriet!!

    Christel

    17/04/2009 at 22:27

  3. Idd, de eerste kan zo in de boekskes maar vooral de laatste vind ik héél bijzonder.. Eerlijk zie ik niet of het zand of de stenen de grond zijn. Schitterende werking met gezichtsbedrog (in goede zin)
    Ook het licht vind ik hier bijzonder goed werken.. Mooie schaduw die meerwaarde geeft aan de bepaling van model in zijn scene. Hier kan ik echt naar blijven kijken.
    Chapeau!
    grz
    Jasper

    Jasper Van Tilburgh

    17/04/2009 at 22:31

  4. Er zitten toch wel mooie exemplaren tussen waar je best trots mag opzijn.

    Joke

    18/04/2009 at 15:42

  5. ‘k vind de eerste idd ook de sterkste uit de reeks! En hoe meer je fotografeert, hoe meer je leert en hoe beter je wordt!

    jürgen Doom

    18/04/2009 at 21:11

  6. de laatste is ook voor mij de interessantste. En boeiend toch, dat leren!

    ysabje

    19/04/2009 at 00:21

  7. mooie reeks, die laatste is super!

    MJ

    19/04/2009 at 22:16

  8. Voor mij ook zeker die eerste hoor. Leuke reeks!

    Kristof Pattyn

    20/04/2009 at 09:18


Geef een reactie

