feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Twoot

with 15 comments

Het is nu net een maand geleden dat ik nog eens geblogd heb… shame on me, nu ja vrije tijd is momenteel een probleem, maar ondertussen heb ik toch nog eens kunnen fotograferen. Afgelopen vrijdag lanceerde Thomas Bouve een oproep via Twitter om te kijken wie zin had om afgelopen zaterdag te gaan fotograferen. Al snel waren er een paar reacties van Sille, Sofie, Serge en uw dienaar😉, via Facebook had Christophe zich ook nog gemeld.

Er was maar 1klein probleempje, op zo een korte tijd was het nogal moeilijk om een model te vinden, gezien de examenperiode. Maar niet getreurd, Sofie wou een aantal mooie foto’s van zichzelf, en in de plaats van achter de camera, heeft ze er nu een hele middag/avond voor gestaan.

Bon, zaterdagmiddag dus met een beetje knikkende knieën richting Koolkerke gereden, uiteindelijk kon Serge niet, maar al de rest was present.

Thomas Bouve heeft veel chance dat hij vlakbij het Fort van Beieren woont, want er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om leuk te shooten. Dus met zijn allen gepakt en gezakt op stap en op diverse plaatsen gefotografeerd.

Zelf had ik al veel over de Sunbounce gelezen en gehoord, maar het nog nooit in werkelijkheid gezien, laat staan ermee gewerkt. Wel ik heb als assistent afgelopen zaterdag ruim de kans gehad om die ervaringen op te doen. En ik moet zeggen, absoluut hard onder de indruk, en nu staat het natuurlijk ook op mijn verlanglijstje…

Ik heb buiten het assisteren ook zelf een aantal foto’s kunnen maken, en van sommige resultaten ben ik toch min of meer content (wat niet wegneemt dat alles beter kan). Maar voor mij was het doel van deelname aan de twoot toch vooral leren door te kijken, door te vragen, en door te assisteren.

Uiteindelijk zijn we op het einde van de avond tot “het beeld” gekomen dat Thomas in gedachten had, en hebben we ook wel geëxperimenteerd met diverse belichtingen, zowel enkel met de Sunbounce, als met 1, 2 en zelfs 3 flitsers.

Pure fun dus, en ik denk dat dit op de foto’s ook wel uitstraalt.

Hier nog een paar behind the scenes:

Thomas, volop op zoek naar de juiste flare, onder het goedkeurende oog van Sille (links), Christophe die assisteert met de Sunbounce, en Sofie die mooi staat te lachen.

Behind_the_Scenes-1

Ook nog even meegeven, de Sunbounce licht zo hard op, dat je ogen er dus pijn van gaan doen. Hier roept Sofie even om hulp😉

Behind_the_Scenes-2

In het bos:

Twoot-10

Tot het laatste restje zonlicht oppikken via de Sunbounce

Behind_the_Scenes-3

In onze zoektocht naar de locatie voor “het beeld” moesten we ons ook nog reppen voor een hele horde koeien…

Behind_the_Scenes-4

Maar uiteindelijk kunnen we toch de nodige voorbereidingen doen voor “het beeld”

Behind_the_Scenes-7

Hierbij de selectie van mijn 3 favoriete beelden (bijlange de kwaliteit van Thomas niet, maar we moeten ergens beginnen niet waar), bij de eerste vind ik de schaduw een beetje jammer (maar het was nie simpel om die diffuser hoog in de lucht te houden😉 :

Twoot-4

Twoot-7

Twoot-8

Alleszins, Sofie, Thomas, Sille, en Christophe, ik wil jullie danken voor een uiterst leerzame maar ook gewoon toffe dag in bangelijk gezelschap. En fun daar doen we het voor !

Written by fbaert

01/06/2009 bij 11:22

Geplaatst in Me, Modellen, Portret, Strobist, Twoot

15 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. heel mooi verslag🙂
    de 2de (favoriete) foto vind ik heeeel erg sterk, knap!!

    maaike

    01/06/2009 at 15:33

  2. Het was een superleuke dag! Veel bijgeleerd de mensen achter, en vooral wat een mens allemaal moet doen voor de camera🙂

    Sofie

    01/06/2009 at 16:00

  3. “bijlange de kwaliteit van Thomas niet, maar we moeten ergens beginnen niet waar”

    Helaba, niet zo bescheiden é! Je beelden zijn echt wel de max! Ik moet Maaike trouwens gelijk geven, het 2e portret is zeer krachtig.

    In elk geval moeten we dat zeker nog eens opnieuw doen. Er is niets leuker dan er op uittrekken met collega fotografen en samen nadenken over de beelden en het licht.

    I had a blast!😀

    Thomas

    01/06/2009 at 18:13

  4. […] Voor meer behind the scenes beeldmateriaal en knappe portretten moet je trouwens zeker ook eens bij Frederik gaan […]

  5. Bedankt voor het leuke verslagje. ’t Zag er alleszins plezant uit. Op de laatste knip heb ik jammer genoeg nog moeten afhaken vanwege een andere afspraak die ik bijna vergeten was :-p

  6. Ziet er allemaal reuzegezellig uit! En over de resultaten hoef je echt niet zo bescheiden te zijn….

    Peter van Veen

    01/06/2009 at 23:01

  7. Prima blogpost zo na een maand😉
    Die schaduw stoort niet hoor, ’t is een mooi beeld!

    Jef Janssens

    02/06/2009 at 00:45

  8. leuk verslag!

    MJ

    02/06/2009 at 06:44

  9. De tweede foto is prachtig. Perfect belichting.

    Je de sunbounce is een must have, ik ben er ook heel blij mee en gebruik het veel.
    groeten vanuit spanje

    Guy Teerlinck

    02/06/2009 at 09:39

  10. heel leuk verslag!

    Fenne

    02/06/2009 at 14:23

  11. […] schieten als ‘voorjaarspaddestoelen’ uit de grond; we lezen deze week zowel bij Frederik, Pascale, Patrick, Serge, Thomas als Tom over hun wedervaren met de gekke zebra van Peter […]

  12. Lijkt me een hele toffe shoot te zijn.

    Xray

    04/06/2009 at 22:31

  13. Aan de foto’s te zien was het daar precues erg plezant én met een paar heel mooie beelden als resultaat.

    Frederik

    11/06/2009 at 21:42

  14. Mooi resultaat!

    dipfico

    15/06/2009 at 12:03

  15. Het Fort belegerd door fotografen met als schild een sunbounce zebra! Wat moeten de koeien daar niet van hebben gedacht😉
    Leutige reeks, ik kies de laatste uit de reeks.

    Kristof Pattyn

    30/06/2009 at 22:20


Geef een reactie

