feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Create That Light (2)

with 11 comments

Op een rappeke nog een posting met een paar beeldjes die ik vandaag heb bewerkt. Blijkbaar zit ik een beetje in B/W mode, maar ik moet het zeggen respect voor de echt goeie B/W conversies… want ik vind het verdikke nie simpel. Hopelijk kunnen jullie de beeldjes smaken:

Annelien-2

Annelien-3

Ik moet wel zeggen, dat de tweede foto er een pak beter uitziet op een zwarte achtergrond…

Tot de volgende !

Written by fbaert

05/08/2009 bij 23:08

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Twee knappe bewerkingen! Persoonlijk vind ik wel de ogen nogal donker en zou die lokaal wat opkrikken.

    Jan Verbeke

    06/08/2009 at 07:22

  2. ik vind die laatste echter wel mooi op een witte achtergrond. Neigt nogal naar high key, wat ik wel mooi vind.

    jürgen Doom

    06/08/2009 at 08:04

  3. Twee toppers!

    Ik sukkel ook nog met het zoeken naar een perfect Z/W recept…
    Heb je enkel LR gebruikt bij de omzetting of zit hier een boel PS achter?

    hondenfotograaf

    06/08/2009 at 21:02

    • Bij deze beelden is het een combi van LR en PS, en waarbij ik een beetje heb geexperimenteerd met dodge en burn, z/w laag, levels enz…

      fbaert

      06/08/2009 at 21:25

  4. Schone portretten, de workshop leverde mooie resultaten. Ik ben ook van mening dat een goede omzetting naar ZW/W een goeie scheut D&B kan gebruiken🙂

    Kristof Pattyn

    09/08/2009 at 21:18

  5. […] met Serge en Frederik, wiens blogs ik al geruime tijd volg, mochten we in de keuken van Mr. Sunbounce kijken. Tijdens de […]

  6. 2de vind ik wel wat, zeer gevoelig🙂

    Persoonlijk zie ik het gezicht liever wat lichter (uitsteken boven middengrijs), en dat is in je 1ste foto helaas niet het geval.

    photogamut

    17/08/2009 at 14:25

  7. Mooie beelden Frederik, vooral die tweede.
    De eerste is me te grijs.

    Rulan

    02/09/2009 at 10:15

  8. Twee prachtige foto’s..beiden met hun eigen sfeer, heel mooi gedaan🙂

    Tilly

    23/09/2009 at 09:51

  9. Hier ook een voorkeur voor de tweede. Eerste wat te egaal maar zoals gezegd.. z/w is niet eenvoudig. Ik strubbel er ook dikwijls mee.

    Xray

    27/09/2009 at 09:43

  10. Ook bij mij blijft de tweede foto iets meer bij. In elk geval twee mooie portretten.

    Kris De Leener

    01/10/2009 at 09:54


Geef een reactie

