feb’s fotoblog

Mijn foto’s en de verhalen erachter

Photoshop & Bewerkingen (Update)

with 4 comments

Pffff… niet echt mijn ding, maar soms kan je er wel net dat ietsje meer mee uit een foto halen. Jammer genoeg heb ik er weinig tot geen ervaring mee, laat staan feeling. Net daarom vind ik Lightroom wel leuk, ik fotografeer altijd RAW een beetje aan de kleurenschuifjes trekken (bij mij beperkt tot exposure, recovery, fill light en de vibrance/saturation mogelijkheden). Ook nog wel een beetje met curves spelen, maar dan stopt het wel.

Af en toe koop ik zo wel eens een tijdschriftje over fotografie en bewerking en daar staan heel dikwijls van die tutorials in over van alles en nog wat qua bewerkingen, vandaag had ik een beetje tijd dus heb ik eens wat geoefend met één van de beeldjes van Hawai. Super vind ik hem niet, dus ik zal nog wat verder moeten oefenen 😉

Je kan doorklikken voor het grotere beeld. De bewerking is hier nogal opvallend eigenlijk, maar ik laat het toch aan jullie over om te bekijken wat ik heb gedaan.

Op verzoek, hierbij het origineel:20080411_Weblog_Landschap_Origineel_001

Written by fbaert

03/05/2008 bij 19:25

Geplaatst in Bewerking, Landschap

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. toch mooi gelukt hoor, mss nog een tikkeltje contrast , maar het roze vind ik alleszinds goed !

    de tanden , bwa , nog hetzelfde eh, pijn is weg , maar nog effe wachten tot men ze gaat maken (de barst in mijn bovenkaak moet eerst wa genezen)

    yo

    Robin.

    kemizz

    04/05/2008 at 12:18

  2. Like it a lot!

    Jef Janssens

    04/05/2008 at 15:45

  3. Misschien moet je er het origineel bij zetten?

    chateaubrys

    05/05/2008 at 08:34

  4. Je bent goed bezig vind ik. Feeling is uiteindelijk de beste bewerker. Ik ben ook een fan van lightroom. Ik heb het nog niet, maar het schijnt heel intuïtief te kunnen werken. Photoshop is uitstekend voor de humo:))

    Tine

    29/07/2008 at 12:01


Plaats een reactie